• Chasse

    Missade tvillingar på tidigt ultraljud?

    Någon som missat tvillinggraviditet på tidigt ultraljud kring v 7 och sedan upptäckt det senare?

  • Svar på tråden Missade tvillingar på tidigt ultraljud?
  • Chasse

    Ok, kollar om nån vart med om det. Vet att det hänt några för några år sedan, men inte hört nåt om det på senare tid. Så tekniken kanske har blivit bättre

  • Elle N
    Chasse skrev 2020-03-17 22:57:24 följande:

    Ok, kollar om nån vart med om det. Vet att det hänt några för några år sedan, men inte hört nåt om det på senare tid. Så tekniken kanske har blivit bättre


    Kan vara så... BM jag gjorde KUB-ultraljudet på så iaf att man definitivt skulle ha sett om det var mer än en där då
  • Anonym (Hälsing)

    Det har nyligen hänt här där jag bor. En som beställt vagn efter tidigt ul, och sen var på rul, och fick besked om tvillingar istället..

  • Chasse
    Elle N skrev 2020-03-20 12:46:34 följande:

    Kan vara så... BM jag gjorde KUB-ultraljudet på så iaf att man definitivt skulle ha sett om det var mer än en där då


    Kub gör man väl vanligt ultraljud på magen?
  • 10oktober

    När vi gjorde RUL konstaterade BM att det "fortfarande bara var en bebis" och sa att förr hände det att man missade men idag är tekniken så bra att det är väldigt sällsynt. Men de har ändå kvar det som rutin att kolla.

  • mariagejan

    Hej, 
    Vi var på ultraljud i vecka 8, vaginalt då och hon gjorde en genomgående undersökning för att se att det bara var en och det var det. 
    På KUB i vecka 14 fick vi reda på att där var två små pojkar, så absolut det går :)


    Världens lyckligaste!

  • Belinday

    Hej detta hände mig.

    På första ultraljudet i vecka 6 såg man bara 1 .

    Sedan i vecka 9 på 2 ultraljudet hittade man bebis b av en slump. Det var nära att man missade den igen. Det var en glad överraskning.

    Hade redan köpt en enkel vagn efter första ultraljudet så det var bara till att byta ut den :)

Svar på tråden Missade tvillingar på tidigt ultraljud?