• Mercedes

Trasig byxa efter två dagars användande!

Köpte ett par byxor på Kapp Ahl och nu har dottern haft dom i två dagar och nu har sömmen på insidan benet gått upp...
    Är det nån mening att gå å klaga då jag inte har kvittot kvar?

• Svar på tråden Trasig byxa efter två dagars användande!
  • Lot

Vid fel på varan behöver man enligt konsumentköplagen inget kvitto. Så gå och klaga!

• Annapanna

Självklart ska du gå tillbaks till butiken och se vad de kan göra!
    Eftersom du inte har kvittot kvar kan de ju neka dig tex ett par nya byxor, men de flesta butiker är rädda om sina kunder, så gör ett försök!

• Annapanna

Lot: där ser man, jättebra att veta!

• MrsMurphy

Köpte ett par byxor på Kapp ahl i januari, dom såg fördjävliga ut efter 2 tvättar. Inget kvitto kvar. Men jag gick tillbaka och dom typ kastade pengarna på mig för att jag skulle försvinna fort som f*n. Antagligen för att andra kunder inte skulle uppmärksamma.

• smultronbubbla

Du säger att du vill göra en reklamation.
    Hoppas de är trevliga mot dej bara. Avskyr när butiksbiträden är otrevliga när man ska lämna tillbaka en vara, oavsett omd et är fel på den eller inte.

• Mercedes

Ja jag ska nog åka dit!
    Det är 4 mil till dom så det va därför jag undrade om man kunde klaga..Så man inte åker helt i onödan..
    Och ringa är nog sämre, då säger dom säkert nej! Bättre att prata personligt på plats.

• smultronbubbla

mercedes

Hmmm, tycker nog du kan ringa först och fråga om de kan skicka ett par nya byxor, eftersom du har så långt.
    Oftast gör de nog inte det, men det är ju tråkigt att bensinen ska kosta lika mycket som byxorna... Om det var barnbyxor.

• Mercedes

Ja det var ett par barnbyxor
    Jo det blir ju dyrt att åka endast för byxorna.. Men jag får försöka fynda nåt mer när jag ändå är där

• Linastrumpan

Jag hade två pyjamasar som tryckknapparna lossnade på. De var köpta innan min dotter föddes och jag hade inget kvitto. Jag kontaktade KappAhl via mejl för jag har ingen affär i närheten och de var jättesnälla. Jag skickade kläderna till dem och fick presentkort på dubbla summan + en jättefin fleecefilt till dottern

• Tant Blå

Meercedes och linastrumpan: Det kanske var snällt att få byta kläderna med trasiga tryckknappar och oxå få en filt men; det där är en säkerhetsgrej! Tryckknappar på bäbiskläder får ej lossna! Tänk om barnen skulle få tryckknappar som lossnat i halsen!!
    Lindex fick för tre år sen återkalla kläder som tappade tryckknapparna, så det är ju billigt för Kappahl idet här fallet att komma undan med att ge bort en filt!

• Linastrumpan

Kan tillägga att de redan bytt tillverkar just för att det var ett säkerhetsproblem, så det ska inte hända igen.

Svar på tråden Trasig byxa efter två dagars användande!