Ont i livmodertappen efter hårt ”slag” vid sex
Alla är välkomna att svara och spec läkare/ssk/gyn!
Tror det kanske var en månad sen som jag och min partner hade sex. Han blev ivrig och råkade hårt jucka mot min livmodertapp och det gjorde så fruktansvärt sjukt ont. Alltså verkligen äcklig smärta. Såpass att jag mådde illa. Smärtan gick över helt efter en stund. Det var inte meningen och han blev ledsen att han gjorde illa mig (även om han nog inte förstod hur illa det var då det ibland gör lite ont vid sex för mig och då säger jag till så att vi slutar/ändrar position.) Även om han var ledsen så tycker jag han kan vara lite väl oförsiktig ibland och det fick mig efter denna händelse att bli rädd för att ha sex med honom igen och tappa lusten. Ska prata med honom om det.
Men den verkliga frågan: trots att det gått en månad och att jag oftast känner mig som vanligt, så får jag ibland en obehagskänsla/svag smärta i livmodertappen. Någon som vart med om liknande? Alltså väldigt svag känsla men ändå att man påminns om stunden. Tror det delvis är psykiskt men det känns fysiskt också. Bör jag uppsöka gyn? Vad kan ha hänt?