• Såontany

    Corona hur göra med förkylda barn

    Jobbar som förskollärare. Nu uppmanar Stefan Löven att vuxna med symtom ska stanna hemma från jobbet. Barnen då? Har jag rätt att skicka hem barn som uppvisar symtom? Symtom kan ju vara likt ett vanligt förkylningssymtom.

  • Svar på tråden Corona hur göra med förkylda barn
  • Anonym (Jisses)

    Alla barn är ju småsnoriga så här års, ska du skicka hem alla som snorar och hostar menar du??? Som att alla skulle ha Corona.

    Du låter mer som en förskolelärare som vill ha det så lugnt som möjligt med så lite barn som möjligt att ta ansvar för.

    Lämpligt när man kan skylla alla handlingar på Coronaviruset

  • Såontany
    Anonym (Jisses) skrev 2020-03-10 22:31:32 följande:

    Alla barn är ju småsnoriga så här års, ska du skicka hem alla som snorar och hostar menar du??? Som att alla skulle ha Corona.

    Du låter mer som en förskolelärare som vill ha det så lugnt som möjligt med så lite barn som möjligt att ta ansvar för.

    Lämpligt när man kan skylla alla handlingar på Coronaviruset


    Stefan Löven uppmanar samhällsmedborgarna att ta ansvar för att minska smittspridningen. Jag lyssnar mer på honom än en egoförälder.
  • Såontany
    Anonym (Jisses) skrev 2020-03-10 22:31:32 följande:

    Alla barn är ju småsnoriga så här års, ska du skicka hem alla som snorar och hostar menar du??? Som att alla skulle ha Corona.

    Du låter mer som en förskolelärare som vill ha det så lugnt som möjligt med så lite barn som möjligt att ta ansvar för.

    Lämpligt när man kan skylla alla handlingar på Coronaviruset


    Stefan Löven uppmanar samhällsmedborgarna att ta ansvar för att minska smittspridningen. Jag lyssnar mer på honom än en egoförälder.
  • Anonym (Fofo)

    Föräldrar som har barn i Academedias skolor har fått info ikväll om att barn som visar någon form av luftvägssymtom inte får vara i förskolan/skolan. Personalen kommer vara mer uppmärksamma och skicka hem barn som hostar eller har snuva.