• Doftis2473

    Inga hjärtslag - vecka 9

    Idag va vi på tidigt ultraljud nr 2 (va på ett flör två veckor sedan)

    De fanns ingen tillväxt och inga hjärtljud fanns =(

    Självklart förkrossande..

    När läkaren dessutom sa att "såhär kan det gå om man röker" så ville jag bara dö.

    Ja, jag är rökare men har sedan jag fick veta att jag är gravid gått ner från 20 till 3 om dagen och planen va alltid att sluta.

    Nu känner jag mig bara tom...

    Att behöva gå och vänta på att det ska blöda ut känns ju imte alls bra.. Dessutom sa hon att det kan ta flera månader.. Någon som har erfarenhet.. Finns det något man kan göra för att "hjälpa" kroppen?

  • Svar på tråden Inga hjärtslag - vecka 9
  • Lilant

    1: när du fick reda på se skulle du gått ner från 20 till 0 :) 2: man väntar inte i månader på att blöda ut det man får tabletter för att få ut det

  • Ebo88
    Doftis2473 skrev 2020-03-11 10:56:16 följande:

    Idag va vi på tidigt ultraljud nr 2 (va på ett flör två veckor sedan)

    De fanns ingen tillväxt och inga hjärtljud fanns =(

    Självklart förkrossande..

    När läkaren dessutom sa att "såhär kan det gå om man röker" så ville jag bara dö.

    Ja, jag är rökare men har sedan jag fick veta att jag är gravid gått ner från 20 till 3 om dagen och planen va alltid att sluta.

    Nu känner jag mig bara tom...

    Att behöva gå och vänta på att det ska blöda ut känns ju imte alls bra.. Dessutom sa hon att det kan ta flera månader.. Någon som har erfarenhet.. Finns det något man kan göra för att "hjälpa" kroppen?


    Beklagar missfallet.

    Jag fick ma i v.9. Fostret hade dött i v.7 och kom ut 3 dagar efter läkare konstaterade ma.

    Om det dröjer alltför länge så kommer du få hjälp av vården. Dom frågade mig om jag ville ha tabletter men jag avvaktade ifall det skulle komma ut av sig självt, vilket det gjorde.

    Mensen kom 3 veckor efteråt och ägglossningen därefter blev vi gravida igen.
  • Limarie

    Jag beklagar verkligen. Var det din första graviditet? Var det planerad?

    Det med rökningen är ett svårt ämne. Planerar man n graviditet måste man så klart slutar innan man börjar försöka. Sedan är det inte bra att läkaren säger att missfallet kom på grund av rökningen. Det kan lika väl vara ett kromosomfel som var anledningen. Hon borde isyället stötta dig att sluta röka framöver. Problemet är att man oftast först få kännedom om graviditet när barnet redan är 3-4 v gammal och redan då sker skadorna.

    Prata med läkaren eller BM igen om du inte blöder inom 1-2v och då kan du få hjälp.


    Embryodonation 02/2020-Äggdonation 01/2020 avbruten-AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - 2 IVF 2019 med ICSI - 0 av 9 ägg befruktades
  • Anonym (53)

    Väldigt brutalt sagt av läkaren, men dem ser nog tyvärr en del jobbiga saker pga missbruk av alkohol, droger o nikotin.

    Har också en bekant som förlorade sitt barn pga rökning, dock var dottern redan född (över en månad förtidigt) men dog i plötsligt spädbarnsdöd mest troligen relaterad till rökning under o efter graviditeten

Svar på tråden Inga hjärtslag - vecka 9