• Wed 11 Mar 2020 13:04
    350 visningar
    1 svar
    1
    350

    Har jag fel?

    Hej alla goa!

    Skriver här då jag behöver någon input utifrån från någon som inte känner oss. 
    Vi bor just nu och 4 mån tillbaka i en hyresrätt i en storstad. Lägenheten är väldigt fin men ligger väldigt långt bort från mitt jobb och jag känner att situationen är ohållbar för mig.
    Bor vi mer centralt/på andra sidan stan så får jag mycket kortare till jobbet och kan åka kollektivt, nu måste jag åka bil vilket dubblar pendlingskostnaden. Han älskar lägenheten och vill gärna bo kvar, jag hatar den, nog mest pga den anledningen att det blir väldigt lång resväg (mer än 1 timma) och att den är väldigt dyr. Vi bodde i min lägenhet i 1 år som var mer central innan, men då den var så liten så bor vi nu i hans gamla lägenhet. Jag kan tycka att jag ändå får kompromissa tillräckligt genom att pendla till jobbet och att vi bor i "hans" stad, har jag fel? Ska dock tilläggas att jag ändå vill bo kvar i staden. En lösning är ju att byta lägenhet på lägenhetsbyte eller dylikt. 

  • Svar på tråden Har jag fel?
  • Wed 11 Mar 2020 16:57
    #1

    Om ni hittar en lägenhet som ligger närmare ditt jobb som är billigare än den ni har nu är det väl en bra idé att flytta. Då får ni dessutom något eget, snarare än att du nu flyttat in hos honom.

Svar på tråden Har jag fel?