• Vildkvinna

    Jag behöver aldrig mer jobba om jag blir tillsammans med honom, ska jag slå till?

    Jag har ett dilemma.. Först vill jag säga att jag aldrig blivit förälskad nångång. Jag har alltid "valt" en snäll bra kille. Utan att känna något speciellt för honom, förutom att jag vet att jag har det bra med honom. När jag väl är i förhållandet så växer alla känslor fram och jag har älskat min parter mer än något annat. Det är liksom bara de där i början som är problemet.. Jag får liksom ställa mig frågan om jag ska "välja" honom eller inte. Och jag förstår att man kan tycka då att jag bör leta vidare, känner jag inget så är han inte rätt. Men jag kan ju för de ha de väldigt bra med honom och jag vet ju att ger jag mig in i de, så kommer jag älska honom fullt ut. Räcker inte de?

    Nu till mitt dilemma. Jag har haft en lite fling tidigare med en kille, utländsk kille.. Vi va kk kan man säga, han tyckte om mig lite mer än vad jag tyckte om honom då jag va lite osäker på hans beteende. Ibland kunde han bli sur (vilket alla kan) men ibland behandlade han mig inte så bra. Jag sa de rakt ut till honom och de gick aldrig över styr, tack och lov. (de va de jag var lite rädd för). Han försökte lyssna och förstå, även om de inte alltid gick så bra för honom. Vi gled iallafall ifrån varandra då jag inte riktigt vågade lita på honom. (har ingen erfarenhet av utländska killar).

    Vi bor i samma by kan man säga så vi har fortsatt haft kontakt, vi har aldrig varit ovänner.

    För någon dag sedan fick jag ett meddelande från honom där han berättar för mig hur han känner för mig och att han inte kan sluta tänka på mig..han vill att vi börjar ses igen. Han vill ha en framtid med mig och han är berädd att göra vad som helst. Han har även bett om ursäkt för dom gånger han blivit sur utan anledning, och han har verkligen förstått varför han gjort fel och vilka konsekvenser de fått. (det uppskattar jag väldigt mycket). Jag tror han är en bra kille.. Men fortfarande känner jag ju inte "DE DÄR". Men de kanske jag ändå aldrig kommer känna med någon?

    Jag vet att han har väääldigt mycket pengar. Han jobbar väldigt mycket och har ett bra sparkonto.

    Nu säger han att jag aldrig mer behöver jobba om vi blir tillsammans.. Jag kan bara gå hemma och göra vad jag vill. Han vill ha barn med mig.. Och han vill att vi köper en lägenhet utomlands som vi kan åka till. Vad ska jag göra?? Det är ganska smickrande erbjudanden...

    "ska jag välja honom"?

  • Svar på tråden Jag behöver aldrig mer jobba om jag blir tillsammans med honom, ska jag slå till?
  • Anonym (Tänk dig för!)

    Du har sett hur det gick innan ...
    Skulle du "sälja" dig för pengarna menar du??

  • Anonym (maken till osjälvständig)

    Blir mörkrädd när jag läser hur du resonerar.  Hur man kan vara så naiv, ursäkta mig.

    Vad ska du göra med all din tid, Ska du bara lägga den i armarna på en opålitlig, eventuellt farlig kille med annorlunda kultur och sannolikt värderingar än du. En machokille som ska styra över dig och indirekt äga dig? Som du inte ens har rätt känslor för!!! Detta kan bara sluta illa!

    Du måste ta dig en funderare över livets värden och fundera på vad du egentligen brinner för och inte bara låta dig svepas med och göra dåliga val.

  • FtS70

    Han har inte alltid behandlat dig så bra och nu kommer han dessutom ha en hållhake på dig genom ert ojämställda förhållande? Känns inte tryggt alls. Att du tillika inte hyser starkare känslor för honom, får mig att tänka på romaner från 1800-talet; gift dig inte med en man för hans plånboks skull!

  • Vildkvinna
    Anonym (maken till osjälvständig) skrev 2020-03-11 15:17:36 följande:

    Blir mörkrädd när jag läser hur du resonerar.  Hur man kan vara så naiv, ursäkta mig.

    Vad ska du göra med all din tid, Ska du bara lägga den i armarna på en opålitlig, eventuellt farlig kille med annorlunda kultur och sannolikt värderingar än du. En machokille som ska styra över dig och indirekt äga dig? Som du inte ens har rätt känslor för!!! Detta kan bara sluta illa!

    Du måste ta dig en funderare över livets värden och fundera på vad du egentligen brinner för och inte bara låta dig svepas med och göra dåliga val.


    Vad jag ska göra med min tid? Jag har väldigt många hörn i elden.. Har en hel del intressen som tar tid som jag vill lägga mer energi på. Sen skulle jag aldrig kunna sluta jobba. Jag är alldeles för rastlös för de. Men vore skönt att dela ett hem och ett liv med någon.

    Vad menar du.. Ev farlig kille? För att han är utländsk? Varför är han opålitlig? Varför i allt in dsr skulle han få styra mig? För att han är beredd att betala vårat boende och mat.. Så jag kan spara mina pengar till annat?

    Nä jag har ju aldrig varit förälskad i Någon skriver jag ju.. Vad är skillnaden nu gämfört med tidigare förhållanden jag haft?
  • Vildkvinna
    FtS70 skrev 2020-03-11 15:20:34 följande:

    Han har inte alltid behandlat dig så bra och nu kommer han dessutom ha en hållhake på dig genom ert ojämställda förhållande? Känns inte tryggt alls. Att du tillika inte hyser starkare känslor för honom, får mig att tänka på romaner från 1800-talet; gift dig inte med en man för hans plånboks skull!


    Men mina tidigare förhållanden då? Som jag inte heller blivit förälskad i, i början.. Utan de har räckt att vi har kul tillsammans och att jag vill umgås med honom. Resten kommer ju sen.(i mitt fall) Är de kanske nån läkare jag borde gå till istället eftersom jag inte verkar kunna bli förälskad eller vad är ditt tips? Jag vill leva ett bra liv. Man kan inte få allt hör i livet.. Då man får ju välja de man kan må bra av. En kille jag gillar, som jag dessutom varit med tidigare. Och jag får lägga mina pengar på någon annat istället för att betala boenderäkningar.
  • Confused87
    Vildkvinna skrev 2020-03-11 15:09:17 följande:

    Nu till mitt dilemma. Jag har haft en lite fling tidigare med en kille, utländsk kille.. Vi va kk kan man säga, han tyckte om mig lite mer än vad jag tyckte om honom då jag va lite osäker på hans beteende. Ibland kunde han bli sur (vilket alla kan) men ibland behandlade han mig inte så bra. Jag sa de rakt ut till honom och de gick aldrig över styr, tack och lov. (de va de jag var lite rädd för). Han försökte lyssna och förstå, även om de inte alltid gick så bra för honom. Vi gled iallafall ifrån varandra då jag inte riktigt vågade lita på honom. (har ingen erfarenhet av utländska killar).


    Det här är varför mina varningsklockor ringer. Oavsett bakgrund.
  • Vildkvinna
    Confused87 skrev 2020-03-11 15:31:25 följande:

    Det här är varför mina varningsklockor ringer. Oavsett bakgrund.


    Okej jag förstår. Men hur mycket kan man begära av människor? Att aldrig göra fel.. Aldrig kasta ur sig ett elakt ord i all hast? Ja, han hade svårt att ta in de jag sa, när vi väl hamnade i diskution. Men som jag skriver, det va aldrig något som spårade ur eller eskalerade. Jag skriver även att jag tror han är en bra kille. Det är bara jag som är feg
  • Anonym (nej)
    Vildkvinna skrev 2020-03-11 15:35:21 följande:
    Okej jag förstår. Men hur mycket kan man begära av människor? Att aldrig göra fel.. Aldrig kasta ur sig ett elakt ord i all hast? Ja, han hade svårt att ta in de jag sa, när vi väl hamnade i diskution. Men som jag skriver, det va aldrig något som spårade ur eller eskalerade. Jag skriver även att jag tror han är en bra kille. Det är bara jag som är feg
    Man kan göra misstag, men gör man sådana fel mot den man är tillsammans med, som han gjort mot dig,  så nej, det skulle jag aldrig våga gå tillbaka till 
  • Vildkvinna
    Anonym (nej) skrev 2020-03-11 15:41:21 följande:

    Man kan göra misstag, men gör man sådana fel mot den man är tillsammans med, som han gjort mot dig,  så nej, det skulle jag aldrig våga gå tillbaka till 


    Jag förstår inte vad det är han har gjort som är så fel?
  • Confused87

    Vi vet ju inte vad han har gjort, vi har bara din text att utgå ifrån. Där du skrivit att du varit osäker på hans beteende osv. Överdriver du det du skrivit och hur du känt, så visst. Men att planera framtid och ev barn med någon som ser det som en affärsuppgörelse, det kan bara du svara på om du känner dig bekväm med.
    Jag vill inte ha mitt liv så. Pengar är inte allt.

Svar på tråden Jag behöver aldrig mer jobba om jag blir tillsammans med honom, ska jag slå till?