• Anonym (Pepa)

    När lusten minskar för en men ökar för en annan

    Hej !

    Jag är ny här och har så himla länge velat posta en tråd i hopp om att någon där ute kan ge lite tips och råd..!

    Vill redan nu undanbe mig för dömande personer som inte förstår vitsen med att hjälpa andra, tack o hej på er!

    Sambon och jag är inne på vårt tredje år tillsammans och har det hur bra som helst. Vi är verkligen som bästa vänner, delar samma värderingar, samma humor, samma smak i mycket osv. Vi har tillsammans en hund, inga barn (än) och lever våra liv som vilket annat par som helst. Allting är verkligen superbra oss emellan, men nu till problemet...

    För drygt en månad sedan, lite mer, hörde min f.d. "kk" av sig, och i princip kom den kärleksförklaringen jag aldrig fick innan jag träffade min nuvarande sambo.
    Kk'n, vi kan kalla honom för X, har också sambo och är alltså INTE singel. Vi har skrivit en del och "pratat ut" om mycket, samt sagt att vi någon gång får ses på en kaffe och prata ut ordentligt. Sagt men ej gjort. Efter detta blev det mer och mer flirtigt i textform, precis som back in the days... 
    X försöker få till att vi ska ses varpå jag säger att jag inte vågar, eftersom att jag inte vill förstöra mitt nuvarande förhållande. Han säger att han vill att det ska bli vi, att han inte kan tänka på någon/något annat och yada yada... 

    Jag har sedan länge haft strikta principer mot otrohet och skulle bli förkrossad om min sambo gjort liknande mot mig, men ändå har jag inte dåligt samvete?
    Jag älskar verkligen min sambo och planerar framtiden med honom, men hade otroligt starka känslor för X innan min sambo kom in i bilden och vi har verkligen någon sjuk kemi.
    Efter att detta hände så har min attraktion till min sambo bara tynat bort mer och mer, jag har nästan ingen lust att ha sex, med honom.
    Tänker baaara på X och blir galen. Vad betyder detta? Vad ska jag göra?
    Om jag blockerar X och undviker kontakt med honom, kan jag då få tillbaka attraktionen till min sambo? Eller ska jag träffa X, bara på en kaffe? Mer än kaffe? 

    Jag är så in i h*lvetes förvirrad, hjälp! Era åsikter/teorier tack!! <3

  • Svar på tråden När lusten minskar för en men ökar för en annan
  • Anonym (Amber)

    Efter att detta hände så har min attraktion till min sambo bara tynat bort mer och mer, jag har nästan ingen lust att ha sex, med honom.
    Tänker baaara på X och blir galen. Vad betyder detta? Vad ska jag göra?
    Om jag blockerar X och undviker kontakt med honom, kan jag då få tillbaka attraktionen till min sambo? Eller ska jag träffa X, bara på en kaffe? Mer än kaffe? 

    Jag är så in i h*lvetes förvirrad, hjälp! Era åsikter/teorier tack!! <3


    Enkelt, du håller på att bli förälskad i din KK igen. Din kropp och hjärna svarar nu upp mot de känslorna, därav det minskade intresset för din sambo.

    Träffar du X så är det nog kört, din förälskelse kommer att tillta ännu mer och då är steget nog inte långt tills du är otrogen. Speciellt som du redan legat med honom innan, då är steget ännu kortare att hoppa i säng igen.

    Dags att göra ett livsval. Bryta upp med sambon och återförenas med KK eller en gång för alla bryta fullständigt med KK och satsa på sambon.
  • Anonym (Liv)

    Är lite i samma sits...

    Vad är det som han har som din sambo inte har? Är det mer än bara historiken? Hade du känslor för honom innan?

  • Anonym (Man)

    Du har det hur bra som helst med din sambo, men har tappat attraktionen till honom efter bara tre år tillsammans för att din KK - inte ens ett ex - hör av sig till dig? Det låter som du borde göra slut för bägges skull. Jag skulle iofs sätta en slant på att din KK kommer tappa allt intresse för romantik i samma ögonblick ni börjar träffas igen.

  • Anonym (PK)

    Jag tycker du ska träffa ditt X för en kaffe och kanske mer. Efter det mötet så tror jag du vet vad du behöver göra.

  • Anonym (PK)
    Anonym (Liv) skrev 2020-03-12 08:39:21 följande:

    Är lite i samma sits...

    Vad är det som han har som din sambo inte har? Är det mer än bara historiken? Hade du känslor för honom innan?


    På vilket sätt är du lite i samma sits?
Svar på tråden När lusten minskar för en men ökar för en annan