• isabellame

    dr Ole Bjarne Christiansen

    Har nu haft 3 st konstaterade missfall på raden. Blir gravid jättelätt men får sen missfall kring vecka 7-8. Har sökt runt en del på forumet ang utredningar då jag inte känner mig bekväm med vad som erbjuds i Göteborg. Jag kom över flera trådar om dr Ole Bjarne Christiansen och ville höra om någon vet hur man kommer i kontakt med honom? Har försökt söka runt i trådar, kontakta medlemmar som varit i kontakt med honom (men det verkar inte gå kontakta medlemmar längre) och på nätet får jag inge uppfattning om han ens är verksam längre? 

  • Svar på tråden dr Ole Bjarne Christiansen
  • UndrandeSökare

    Jo, Ole är verksam fortfarande. Tror han jobbar ibland hos Vitanova. Om du är dansk medborgare boende i Danmark så kan man få hjälp för rimlig kostnad, men om du är svensk medborgare så måste man betala allt privat. Han använder sig av ivigdropp som behandling mot missfall, och det kostar ca 20.000kr/gång (i enbart medicinkosrnad, för de är borttagna från högkostnadsskyddet, samma pris oavsett danskt eller svenskt recept, sen tillkommer kostnad för droppsättning) och man behöver ta många dropp.

    Kan tipsa dig om Dr D på Life clinic i Aten, Grekland istället. Han använder sig av intralipiddropp mot upprepade missfall, och de kostar ca 100kr/dropp i medicinkostnad plus droppsättningskostnad. Vill du veta mer så gå till Atentråden här på Familjeliv. Den heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

    Just nu finns tyvärr ingen möjlighet att resa nånstans pgr av Coronapandemin, men kan vara bra läge att läsa på nu inför framtiden.

    Jag kan också rekommendera att du köper och läser boken "is your body babyfriendly" av Alan E Beer. Den finns på Adlibris och Bokus för ca 300kr.

Svar på tråden dr Ole Bjarne Christiansen