• Broken72

    Blir en liten enkel livförsäkring!

    Hejsan alla familelivare!

    Jag är på väg ur detta hemska förhållande ( ber till högre makter att jag klarar de).

    Jag har försökt se till att vara påläst ang beteendet som dessa har och som är så svårt att förstå. Denna kyla som visas, inga som helst känslor eller ånger, vräka ur sig att jag är så korkad och så dum i huvudet å att jag ska minsann vara glad för att jag har honom, för annars hade jag inte haft någon så idiotisk som jag är(enligt han).Totalt empatilösa, för att i nästa stund krama om mig, säga att jag är det bästa som hänt han, jag är så vacker. Så psykiskt terror.

    Har ända sedan för ca 3 år sen upptäckt att inte allt stod rätt till, men kunde inte peka på det direkt.

    Jag kan jag se tillbaka på det nu att jväldigt snabbt hade han trollat bort mig, allt jag stod för och tyckte va bort manipulerat.

    Jag känner bara att detta inte får vara en hemlighet längre!!!

    De här måste jag försöka sätta stopp för medans jag ff har lite styrka kvar..

    Nu är jag inte tyst längre...

    Nu skyddar jag inte honom längre...

    Nu betalar jag inte allt för honom mer...

    Nu ljuger jag inte för honom nå mer...

    Nu låter jag inte han trasa sönder mitt hjärta å själ mer...

    Nu vill jag inte bli kränkt och nertryckt längre.

    Nu låter jag inte han slå sönder saker mer...

    Jag kan inte skydda världen ifrån honom...

    Men jag kan skydda den lilla del av mitt hjärta å sunda förnuft som finns kvar å faktist ff slår, samt min älskade lilla vovve- bebbe från honom...

    Spyr på alla svek, ständiga lögner, å alla tomma löften...

    Tyvärr så har han lyckats med det målet han kämpat för att uppnå i flera år...nämligen att forma mig till exakt den tjej/redskap han behövde.

    Men oj tack högre makter att jag av en ren slump läste en artikel om narcissism och psykopatiska beteenden, oj vad jag fick upp ögonen sakta, var precis som om artikeln handlade om han och mig.

    Jag har förlorat så mycke,framförallt mig själv..

    När jag väl nådde totala botten, så fick jag ett obeskrivligt starkt "måste" att lämna detta dysfunktionella förhållande.

    Jag har/hade förlorat nästan allt, men det viktigaste hade jag inte än förlorat

    "livet"...

    En liten enkel livförsäkring att berätta för ALLA!!!

    Tack för att du läst...

    Hoppas jag inte e ensam om detta!

    ???

  • Svar på tråden Blir en liten enkel livförsäkring!
  • Barbro45

    Bra av dig, du är en överlevare. Har du något nätverk kvar som du kan ha som stöd? Återuppta kontakter och be om stöd. Ha kontakt med kvinnojour. Den farligaste perioden för en kvinna som bryter sig loss ur en destruktiv relation är just när du lämnar. Kan du ha någon hos dig när du går, bo hos någon den första tiden. Lämna bort din hund i trygghet lite i förväg så att den inte kan användas för att hota dig. Någon som kan ha hand om den en tid. All styrka till dig syster.

Svar på tråden Blir en liten enkel livförsäkring!