Vad är kärlek? Hur känns det? Förklara
Jag vill veta vad kärlek är och då syftar jag på romantisk kärlek som man känner till sin partner. Förklara hur det känns och hur man vet att man älskar någon. Kom nu inte och säg att ?älskar man någon så bara vet man det?.
Jag vet inte om jag någonsin har älskat en person.
Vill någon analysera mitt förhållande och skriva om ni tycker att det är kärlek eller inte?
Jag har varit tillsammans med min pojkvän i några månader. Vi hade en dålig start och det tog tid för mig att få känslor. Till slut fick jag känslor och ville vara med honom mycket och började känna en stark attraktion, som jag än känner, fast den har också minskat. I början av vårt förhållande fanns det inga problem och allt flöt på relativt bra, men jag tror aldrig att jag hade de rätta kärlekskänslorna.
Senare fick jag starkare känslor och började bry mig mer, blev svartsjuk och ville umgås mer och vara nära honom. Så känner jag fortfarande, fast jag vet inte om det jag känner för honom är kärlek. Vi har bråkat otroligt mycket för att har varit tillsammans i enbart några månader och vi har varit nära att göra slut några gånger, men vi har försökt lösa saker och försöker än.
Jag är attraherad av honom och tänder på honom och sexet är bra, men jag känner att vi inte förstår varandra. Det känns inte som att han förstår mig alls och jag förstår inte honom heller. De flesta gånger han säger något går han mig bara på nerverna eller gör mig ledsen. Jag förstår inte honom som person alls. När jag ser honom så känner jag ingen varm känsla i kroppen, han gör mig mestadels bara irriterad eller ledsen. Dessutom har han svårt att ta kritik och tjurar ihop lätt och kan vara väldigt lättkränkt. Han kan knappt säga förlåt heller.
Det känns som att vi är två personer som är tillsammans, har sex, pratar, umgås, gör saker - men förstår inte varandra. Vi kan såklart prata om djupa saker, men det känns inte som att han förstår mig och jag förstår inte honom. Det mesta tycker vi olika om och det är inte mycket vi håller med varandra om. De flesta kvällar då jag är ensam är jag antingen irriterad eller ledsen, på grund av honom.
Vi har bra och mysiga stunder också, då vi har det bra. Jag vet inte om jag skulle offra mitt liv för honom. Jag kanske inte älskar honom tillräckligt. Jag bryr mig dock mycket om honom och hans säkerhet och jag skulle bli helt förkrossad om han var med någon annan eller bröt något av våra löften.
Jag är rädd för att lämna, då jag misstänker att jag kanske skulle ångra mig, men jag vet inte. Hatar att vara ensam, vill ha ett förhållande och någon att dela livet med. Står inte nära min familj och har endast en vän, så jag vill verkligen inte vara singel.
Hoppas någon orkar läsa och analysera. Är det här kärlek? Om inte, hur ska det då kännas och vara?