• jag2000

    5000 KVOTFLYKTINGAR PÅ VÄG TILL SVERIGE

    Migrationsverket är på g att importera ytterligare 5000 kvotflyktingar. Oskar Ekblad och Helena Kullberg från Migrationsverket förklarar att Jök-regeringen har bestämt att Sverige ska ta emot 5000 kvotflyktingar i år.  Migrationsverket fokuserar på flyktingar från Nord-och ÖstAfrika länder såsom Somalia, Kongo och Eritrea.  Även flyktingar från Niger kommer att tas in. Ekblad menar att det finns ett stort behov för dessa flyktingar att ha någonstans att bo. Ekblad säger att Sverige är framstående på att ta emot så mycket kvotflyktingar jämfört med andra länder. 

    https://jmm.nu/5000-kvotflyktingar-pa-vag-till-sverige/
  • Svar på tråden 5000 KVOTFLYKTINGAR PÅ VÄG TILL SVERIGE
  • Magical

    Jaha? Och vad har du för åsikt själv? Blir sällan fruktbart att bara lägga ut en text utan att förklara varför man lägger ut den.

    Dessutom är texten från en enskild människas blogg. Människan ifråga verkar inte vara helt ok. 

  • Jool

    Ja och? Detta är inget nytt, Sverige tar emot sin kvot varje år? Bortsett från undantagsåret 2015 om jag inte missminner mig helt.

    Dessa flyktingar är från ett särskilt utsatt område som valts ut till kvoten, personal från migrationsverket och andra myndigheter åker dit, väljer ut de som anses ha högst behov att komma samt har en vettig chans att etablera sig i det svenska samhället. De får sedan information om hur saker och ting fungerar i Sverige tex. vad man har för rättigheter och skyldigheter när man kommer hit.

    När de väl är här är deras asylansökan redan påbörjad och de spendar ytterst lite inom migrationsverket. Personligen kan jag tycka att detta är det bättre former av invandring, du vet vilka som kommer, du vet deras bakgrund och de vet vad de kan förvänta sig av Sverige..

    Information finns att läsa på migrationsverkets hemsida

Svar på tråden 5000 KVOTFLYKTINGAR PÅ VÄG TILL SVERIGE