• Anlisa93

    Mens och ägglossning samtidigt

    Hej! Min menscykel har varit väldigt konstigt senaste månaden, först fick jag min mens på mensdag 40 typ, och nu har jag mensdag 13, med lite molande värk. Får pyttemens varje dag. Jag brukar ha mens högst 7 dagar sen försvinner den helt. Eftersom jag och sambon försöker skaffa barn så tar vi ägglossningstest, och igår tog jag ett trots fort lite mens. Och jag har ägglossning? Precis två perfekt streck Förstår ingenting. Min äl brukar komma någon vecka efter mensen.. jag läste att man kan ha blod kvar i olika veck i livmodern och tro att man fortfarande har mens men det är bara sådan är som inte kommit ut tidigare. Men jag har ju mensvärk (eller är det äl värk?) och sedan att jag skulle ha en veckas längre mens än vad jag brukar tycker jag är så konstigt. Vad kan vara knas och är det någon som varit med om samma?

  • Svar på tråden Mens och ägglossning samtidigt
  • Anonym (Anonym)

    Du lär inte ha haft mens i två veckor men det kan säkert vara gammalt blod, särskilt om du bara behöver trosskydd. Så du kan säkert ha äl nu.

  • Anonym (vanligt)

    Blödning vid ägglossning är ju vanligt. 

  • Anlisa93

    Men är det inte konstigt om det är ?gammalt blod? i en vecka? Det är ju inte brunt utan vanlig mensfärg. Men jaa jag hoppas att jag inte har mens såhär länge låter ju super konstigt.

    Och har man äl blödning så har man väl det lite en dag bara och inte en vecka? :) Har aldrig haft det tidigare. Men ja kanske är det?

  • Anonym (Anonym)

    Hmm... Oavsett vad det än beror på eller är så verkar det ju som du har äl så då är det väl bara att köra på och hoppas på det bästa :)

  • Anonym (hm)
    Anlisa93 skrev 2020-03-13 11:03:52 följande:

    Men är det inte konstigt om det är ?gammalt blod? i en vecka? Det är ju inte brunt utan vanlig mensfärg. Men jaa jag hoppas att jag inte har mens såhär länge låter ju super konstigt.

    Och har man äl blödning så har man väl det lite en dag bara och inte en vecka? :) Har aldrig haft det tidigare. Men ja kanske är det?


    Jag kan ibland ha i några dagar. Olika olika månader.
  • Anonym (Fliz)

    Hej!

    Kanske kan ni hjälpa mig?

    Jag är ny på ägglossningstest o är jätteosäker på vad detta betyder

    Har samma resultat oavsett tid flera dagar i rad nu... mensen ska komma om 2 dagar Men verkar som jag har ägglossning precis innan mensen? ???? eller?

  • Anonym (Gravid)

    Har du tagit graviditetstest? Ägglossningstest gör utslag även då man är gravid, så du kan väl bara gravid om cykeln beter sig konstigt och ägglossningstestet redan är positiva. Annars kan det kanske vara cystor eller några andra problem, om det inte börjar stabiliseras inom ett par veckor kanske du kan fråga en läkare.

  • Anlisa93

    Samma dag som strecket är lika starkt eller starkare än teststrecket har du ägglossning inom 48 timmar. Såg ut som de var 7/5? :) Så skulle säga att de är äl dagen och sen kanske 2 dgr fram. Så någon gång under denna perioden ?släpps ägget? skulle ja säga? Men övningar proffs haha.,

Svar på tråden Mens och ägglossning samtidigt