• 64gb

    Crush på en blyg tjej

    På jobbet finns det en tjej (23 år) som jobbar bredvid mig (10 meter ifrån typ) ibladn närmare. Vi går omkring.

    i alla fall så tror jag att jag har en crush på henne trots att jag inte känner henne typ.
    Har märkt att hon väldigt ofta tittar på mig, och när jag upptäcker att hon gör det och tittar tillbaka så tittar hon ner i golvet blixtsnabbt. 
    Även i matsalen så märker jag att hon ofta tittar.  Hon ler dock inte när hon tittar, utan hon bara tittar. 

    När jag går fram och säger något till henne så skrattar hon ofta och blir lite generad. 
    Har också märkt flera gånger att när jag ska ge henne något så "råkar" hon ta mig på handen.

    finns dock flera problem. Jag är ganska introvert så jag har inte så lätt för att bara gå fram och prata så det är svårt att lära känna henne.  Hon verkar rätt blyg (inför mig så hon har aldrig gått fram och pratat. 

    När jag går fram och pratar så dör det ut väldigt fort för  hon ställer aldrig motfrågor eller liknande. 
    Hon undviker mig dock inte men är ganska reserverad men ibland pratar hon på lite.

    när hon pratar med andra så verkar hon kunna prata mer och skrattar och har kul. Samma sak om vi är i en liten grupp och vi båda är med. Men när vi är själv så blir det tystare.

    vet inte alls hur jag ska tolka henne, tycker vissa tecken visar att det finns ett litet intresse i alla fall och samtidigt verkar det ibland som att hon inte vill prata.

    Blir ju lite ledsen när hon ibland inte svarar mer än ja och nej,, men kan stå med en annan och prata och skratta en bra stund.

    Jag är inte konstig eller ser lustig ut som skulle skrämma iväg henne. 
    Jag ser bra ut, är välvårdad och doftar gott. Jag är dock äldre än henne. är 38.

    Så vad tror ni, varför beter hon sig som hon gör? och hur ska jag bete mig?

  • Svar på tråden Crush på en blyg tjej
  • Rudbeckius
    Tror det blir svårt när ni är så blyga och inte riktigt kan prata i längre dialoger.

    Vad skulle händ aom ni gick på Liseberg eller spelade bowling ihop? Jogga? Nåt där ni inte behöver bli så generat talträngda?

    Nån av er måste ju fråga om en träff, annars händer ju inget. Det går väl bra?
  • Giftskåneman

    Hejsan, bara frpga vad som händer i helgen, så gör man ofta med kollegorna. Säger hon tex ut och käka med sambon behöver du nog inte lägga mer energi på henne, bara var trevlig och hälsa som vanligt

  • 64gb
    Rudbeckius skrev 2020-03-13 14:50:44 följande:
    Tror det blir svårt när ni är så blyga och inte riktigt kan prata i längre dialoger.

    Vad skulle händ aom ni gick på Liseberg eller spelade bowling ihop? Jogga? Nåt där ni inte behöver bli så generat talträngda?

    Nån av er måste ju fråga om en träff, annars händer ju inget. Det går väl bra?
    tänkte ju se först om hon har något intresse alls först innan jag frågar henne., Annars kan det bli dumt., Dels för att vi jobbar ihop och dels för att jag är mycket äldre. :)
  • 64gb
    64gb skrev 2020-03-13 16:41:23 följande:
    tänkte ju se först om hon har något intresse alls först innan jag frågar henne., Annars kan det bli dumt., Dels för att vi jobbar ihop och dels för att jag är mycket äldre. :)
    jag vet dock att hon är singel. brukar fråga vad hon ska göra. då kanske hon svarar "jag ska dra till X stad" 
    okej, blir det fest frågar jag då.  Nej svarar hon då med ett flin.
    Sen dör det liksom ut. Jag kan ju inte bara stå och fråga tusen frågor.

    Vill ju gärna att hon också ska prata liksom, mer än att bara ska svara på mina frågor :)
  • Magical

    Du skriver massor om vad hon gör men du skriver att du tror att du har en crush. Skrev du fel? För din text skulle stämma mycket bättre om du menade att du tror att hon har en crush. 

  • Giftskåneman
    64gb skrev 2020-03-13 16:43:11 följande:

    jag vet dock att hon är singel. brukar fråga vad hon ska göra. då kanske hon svarar "jag ska dra till X stad" 

    okej, blir det fest frågar jag då.  Nej svarar hon då med ett flin.

    Sen dör det liksom ut. Jag kan ju inte bara stå och fråga tusen frågor.

    Vill ju gärna att hon också ska prata liksom, mer än att bara ska svara på mina frågor :)


    Då har hon kk där
  • 64gb
    Giftskåneman skrev 2020-03-13 17:25:05 följande:
    Då har hon kk där
    haha nej alltså det var bara ett exempel på hur det kan låta :D
    ingen specifik stad alltså eller varje helg. 

    som sagt, bara ett exempel :)
  • 64gb
    Giftskåneman skrev 2020-03-13 17:25:05 följande:
    Då har hon kk där
    haha nej alltså det var bara ett exempel på hur det kan låta :D
    ingen specifik stad alltså eller varje helg. 

    som sagt, bara ett exempel :)
  • 64gb
    Magical skrev 2020-03-13 16:47:07 följande:

    Du skriver massor om vad hon gör men du skriver att du tror att du har en crush. Skrev du fel? För din text skulle stämma mycket bättre om du menade att du tror att hon har en crush. 


    nej jag tror jag har en liten crush. Tänker mycket på henne ofrivilligt. Är ju dock inte kär eller nåt. Jag känner henne inte. Men hon är söt och charmig. vore nice och veta vad hon tycker om mig eftersom hon väldigt ofta tittar på mig. 
    kommer säkert på henne 20ggr varje dag att hon står och tittar.
  • Earlgrey

    Kan du inte föreslå att ni kan gå på bio tillsammans eller nåt annat, där man inte behöver prata...

  • 64gb
    Earlgrey skrev 2020-05-26 13:54:39 följande:

    Kan du inte föreslå att ni kan gå på bio tillsammans eller nåt annat, där man inte behöver prata...


    nja. iden är bra egentligen men eftersom jag inte har en aning om vad hon tycker om mig så kan jag ju fullständigt göra bort mig. och det vill jag inte eftersom vi jobbar ihop (typ)
    men vi pratar lite mer normalt med varann nu i alla fall än förr och jag jobbar på att småprata mer naturligt.

    Men som introvert är det ofta svårt att veta vad man ska prata om och samtalen dör fort ut. 
    Är dock inte det minsta blyg som tur är. :)
  • Vikkis94

    Släpp det om du inte planerar att söka annat jobb, vilket blir svårt i dessa tider. Kan garantera dig att hon inte är ett dugg intresserad. Vi tjejer gillar att ge blickar men det betyder inte att vi per automatik är intresserad av den vi blickar mot. Du är uppenbarligen förtuttad i flickebarnet vilket gör att du övertolkar allt hon gör och gör om det i ditt huvud så att det passar in i din kärleksmall.

  • 64gb
    Vikkis94 skrev 2020-05-26 14:46:01 följande:

    Släpp det om du inte planerar att söka annat jobb, vilket blir svårt i dessa tider. Kan garantera dig att hon inte är ett dugg intresserad. Vi tjejer gillar att ge blickar men det betyder inte att vi per automatik är intresserad av den vi blickar mot. Du är uppenbarligen förtuttad i flickebarnet vilket gör att du övertolkar allt hon gör och gör om det i ditt huvud så att det passar in i din kärleksmall.


    ja alltså det är ju såklart helt omöjligt för dig att kunna garantera någonting eftersom du inget vet.

    Men jag har faktiskt inte tänkt göra nåt ändå.  
    DEt är bara trevligt att prata med henne och det gör vi ju dagligen nu.  blir ju roligare att jobba då om det finns någon kul att arbeta med :)
  • Earlgrey

    Men varför kan inte fortsätta jobba ihop för att du har föreslagit och frågat om hon vill hänga med på bio, om du bjuder med henne, dina killkompisar med respektive o dina singelvänner...och ni blir några stycken.....

  • svartakatten98

    Jag är 22, vet inte hur det är för andra i min ålder men för mig skulle det nog framstå som lite obehagligt om en 38-åring försökte visa intresse. Inte för att det är helt omöjligt, men just det där med åldern kan nog vara en grej ändå.

Svar på tråden Crush på en blyg tjej