• Svar på tråden Vågar man åka tunnelbana i Sthlm? Corona
  • Anonym (Ja)

    Jag åker som vanligt. Men tar inte i handtag osv om jag inte måste. Tvättar händerna ordentligt så fort jag kommer fram dit jag ska.

  • Anonym (D)

    Jag åkte idag, ganska nyligen. Vad jag vet brukar det på en sen fredagseftermiddag vara proppfullt men nu var det helt tomt, både på tåget och på stationerna (i stan), har aldrig varit med om det.

    Så nu borde det med andra ord inte vara några större problem att åka tunnelbana, eftersom typ ingen gör det.

  • Anonym (stadsdöden)
    Anonym (D) skrev 2020-03-13 17:06:14 följande:

    Jag åkte idag, ganska nyligen. Vad jag vet brukar det på en sen fredagseftermiddag vara proppfullt men nu var det helt tomt, både på tåget och på stationerna (i stan), har aldrig varit med om det.

    Så nu borde det med andra ord inte vara några större problem att åka tunnelbana, eftersom typ ingen gör det.


    Vad ovanligt. Fast rusningstiden verkar infalla lite tidigare på fredagar har jag märkt och vara som värst kring 3-4. Något senare på vardagar. Men det låter ju hoppfullt för då kan man ju våga åka:)
  • Anonym (J)

    Mycket mindre folk i tunnelbanan än tidigare så risken inte jättestor.

  • anonymtjej2112

    Tack för alla svar, sitter på den nu. Hoppas man slipper åka på nåt. Var sjuk länge bara för någon månad sen så är inte sugen på att åka på något igen...Var som ni säger inte så mycket folk, gick längs tåget för att hitta den tommaste vagnen. Vet inte kanske inte gör någon skillnad haha men känns bättre än där det är mkt folk.

  • anonymtjej2112

    Däremot folk som pratar väldigt högt i telefon... på något annat språk. så sjukt irriterande. Är dom döva själva eller?! Förstår mig verkligen inte på det. Önskar vi hade som i Japan att det ska vara tyst.

  • Pentra

    Har du inte boostat ditt immunförsnåvar enormt mycket så åk INTE tunnelbana! Viruset lever i ca 20 minuter, är luftburet och färdas med vinden och det flera kilometer om så skulle vara. Så, är en enda person smittbärare i vagnen så riskerar ALLA i samma vagn att smittas. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • flygrl

    Jag måste ta mig till jobbet inne i stan varje dag så åker en del tunnelbana men försöker undvika det i övrigt faktiskt. Ibland kan jag samåka i bil till och från jobbet och det känns ju skönt på mer än ett sätt.

Svar på tråden Vågar man åka tunnelbana i Sthlm? Corona