• Student95

    Positivt men sen negativt graviditetstest

    Hej! Jag och min sambo vill gärna ha barn nu, men vi har inte använt skydd på ett år (har aldrig blivit gravid). Jag har från min gyn fått det konstaterat att jag har PCO och har ofta ca 6 veckor långa cykler.

    För två dagar sen fick jag ett jättesvagt rosa streck på ett rfsu-test kl 17 och blev skitglad. Dagen efter tog jag ett CB early och tre rfsutester under olika tidpunkter på dagen, men alla var negativa. Tog ett imorse också, även det var negativt.

    Jag har under en månads tid haft ?mensvärk?, är sedan ca en vecka otroligt trött och orkeslös, haft flytningar som liknar ägglossningsflytningar under tre veckors tid, men hade en väldigt sparsam mens (mer som flytningar) förra veckan. Jag har också huvudvärk och lite större bröst än vanligt. Jag har också drömt extremt jobbiga drömmar och vaknat upp i gråt, vilket aldrig hänt annars.

    Är det någon som har något tips eller erfarenhet av något liknande? Vill så gärna veta om jag ska fortsätta hoppas eller om det bara var ett ?trasigt? test.

  • Svar på tråden Positivt men sen negativt graviditetstest
  • Anonym (Anonym)

    Låter som ett felaktigt/trasigt test tyvärr. Urintest kan visa fel. Det säkraste är att ta ett blodprov och mäta HCG (graviditetshormon). Det kan man tex göra genom Werlabs eller Blodkollen. Googla så hittar du hemsidorna.

    Hoppas det går bättre nästa gång.

  • Student95
    Anonym (Anonym) skrev 2020-03-14 14:02:49 följande:

    Låter som ett felaktigt/trasigt test tyvärr. Urintest kan visa fel. Det säkraste är att ta ett blodprov och mäta HCG (graviditetshormon). Det kan man tex göra genom Werlabs eller Blodkollen. Googla så hittar du hemsidorna.

    Hoppas det går bättre nästa gång.


    Tack för svaret! Det låter smart, så gör jag! Så kan jag få lite ro!
  • Anonym (Anonym)

    Om du tar ett hcgblodprov, så tolkar man svaret så här: Allt över 5 betyder gravid. Allt under 5 betyder inte gravid. Om man är gravid, så ska hcgvärdet dubblera sig varannan dag. Så då kan man ta ett nytt blodprov bågra dagar senare, för att se att det ökar normalt.

  • Anonym (Girl)

    Är du säker att det första var positivt då om resten var negativa?

Svar på tråden Positivt men sen negativt graviditetstest