• Hola666

    Chef med egna regler

    Hej,

    Blev för en tid sedan beviljad närståendepenning av FK då jag har en svårt sjuk anhörig som jag hjälper med det mesta.

    Jobbar inom vården vilket är tufft då man hela tiden blir påmind om denna person jag vårdar.

    Har varit problem med arbetsgivaren från första stund. Hon skulle ha massa intyg och se utbetalningar

    från FK redan innan jag gjort ansökan. Visade första utbetalningen bara för att få tyst på chefen men nu ska *** se utbetalningar varje gång.

    Har hittills tagit ut 8 dagar och nu börjar chefen på nytt bråka. Ringer tidig morgon på min lediga dag och tycker inte jag ska vara ledig vissa dagar jag ansökt om för det passa inte verksamheten, skyller på Corona o allt därtill. Trots vi inte har ett enda fall på vår enhet.

    Men eftersom detta är en rättighet att va ledig, kan jag väl i princip vara jävlig tillbaka och lägga in ledigt för hela sommaren..( kommer inte tillbaka efter sommaren så behöver inte spara dagar ) Och att tillägga så betalar inte arbetsgivare ett skit till mig, problemet är väl att ingen vill jobba på våran arbetsplats då chefen är ett svin men bemanningen är ju knappast mitt problem. Hur hade ni gjort ? Är det facket man måste blanda in för att denna människa ska använda sin enda hjärncell och erkänna sitt misstag?


    #chef#svin#orättvisa
  • Svar på tråden Chef med egna regler
Svar på tråden Chef med egna regler