• Heartbrokenforever

Är det kört för alltid ?

Blev dumpad för nästan 1 år sedan av orsaken att hans kärlekstilit till mig hade försvunnit helt beroende på att han kände att jag inte gjorde och sa vad han krävde och ville mot mitt ex, vi jobbar på samma ställe och måste tyvärr ses på möten eller maila ibland. Mitt ex på jobbet är lite efterhängsens och jobbig och jag har bemött han med kyla och talat om klart och tydligt att jag var lycklig med min kille.

Detta var inte nog för min kille som ville att jag skulle gapa och skrika och ställa till en stor sen och springa till HR, jag är en konflikträdd person och ville inte detta.

Fick upprepade gånger genom åren skit för detta, vi var särbos.

När han dumpa mig satt han och gråt och sa att han har alla kärlekskänslor kvar för mig men vågar inte släppa ut dom, för han vågar inte lita på mig längre pga så osäker att det ska igen att jag inte "lyssnar" på vad han vill att jag ska göra!

Ska tilläggas att jag var inte otrogen, ingen fysisk kontakt eller ngt annat med killen på jobbet.

Kan inte glömma och komma över killen som dumpa mig, älskar han ju ännu! Han ville ju att vi skulle vara vänner och fortsätta ses och höras av, vilket jag inte orkaråt för att det gör för ont.

Har inte setts sen det tog slut alls, bara hörts av en gång på telefon annars bara sms på jul och födelsedag.

Ska jag bara glömma denna killen eller vad ? Vill ju ha han tillbaka...

• Svar på tråden Är det kört för alltid ?
  • Anonym (Mia)

Ja glöm och gå vidare. Låter som han har en osund svartsjuka.

• Anonym (??)

Låter som om din kille inte var självsäker nog att våga lita på dig. Jag förstår att det är tufft för den som är "ny" att ens partners ex jobbar på samma ställe men han kan inte styra över folks jobb. Om du gjorde vad du skriver här så låter det som att du varit tydlig mot den förste killen?
    Visst, om det var obehagligt för dig på arbetet så borde du pratat med din chef om det, även om du är konflikträdd. Kanske hade det övertygat den nya killen om att du hade känslorna på rätt ställe? 

Men annars är det väl om ni skulle försöka med gemensam terapi? 

• Anonym (Ja)

Ja ett ex är ex av en anledning och man ska aldrig gå tillbaka till ett ex. Gå vidare. 

• No Logo

Att lyssna på partnerns önskemål är inte samma sak som att göra det partnern önskar. Även om du lyssnade på honom och förstod hans känslor betyder det inte att du måste göra som han ville. Lyssnade han på hur du ville göra? Varför skulle hans önskemål gå före dina behov? Vill du vara tillsammans med en man som har den inställningen?

• Anonym (Juno)

Du, det låter som att det var bara bra att ni gick isär. Hade aldrig orkat vara med nån som är så barnslig att han vill att jag ska få utbrott och skrika på jobbet bara för att jag måste jobba med mitt ex ibland. 

• Heartbrokenforever
    Anonym (Mia) skrev 2020-03-15 09:40:10 följande:

Ja glöm och gå vidare. Låter som han har en osund svartsjuka.

Tycker jag oxå idag..... MEN han sa alltid att han är inte en svartsjuk person och att han vet att jag älskar honom och bara honom.
  • Heartbrokenforever
    Anonym (??) skrev 2020-03-15 09:46:01 följande:

Låter som om din kille inte var självsäker nog att våga lita på dig. Jag förstår att det är tufft för den som är "ny" att ens partners ex jobbar på samma ställe men han kan inte styra över folks jobb. Om du gjorde vad du skriver här så låter det som att du varit tydlig mot den förste killen?

Visst, om det var obehagligt för dig på arbetet så borde du pratat med din chef om det, även om du är konflikträdd. Kanske hade det övertygat den nya killen om att du hade känslorna på rätt ställe? 

Men annars är det väl om ni skulle försöka med gemensam terapi? 

Han visste ju redan att jag jobbar med mitt ex eftersom vi var tajta vänner i några år innan vi blev ihop och visste därmed redan om att ex killen på jobbet var pain in the ass mot mig, men hade inga problem med det då!

Ja jag försökte alltid vara tydlig men visst ibland gick jag bara därifrån utan att säga något.

Exet på jobbet är en av de högsta cheferna så hade jag sprungit och klagat hade det nog blivit jag som blivit omplacerad, vilket jag inte ville riskera... trivs för bra med mitt jobb.

Sa detta flera gånger till exet som dumpa mig och han förstod påstod han.

Han ville aldrig gå på terapi ihop, har dåliga erfarenheter från det då hans förra ex ljög på dessa samtal.
  • Heartbrokenforever
    Anonym (Ja) skrev 2020-03-15 09:48:14 följande:

Ja ett ex är ex av en anledning och man ska aldrig gå tillbaka till ett ex. Gå vidare. 

Varför inte ?? Finns ju många som hittat tbx till varandra och är jättelyckliga.
  • Anonym (Ja)
    Heartbrokenforever skrev 2020-03-15 15:41:25 följande:
    Varför inte ?? Finns ju många som hittat tbx till varandra och är jättelyckliga.
    Nja inte många, det är väldigt ovanligt och verkligen inget man ska hoppas på. Det bästa är alltid att se sitt ex som just ett ex och aldrig gå tillbaka. 
  • Anonym (Ja)

Och sen han gjorde slut med dig ts, han vill INTE ha dig. Svårt att acceptera, jag vet, men man måste tyvärr. Livet är för kort för att svansa efter en man som inte vill ha en. 

• Heartbrokenforever
    No Logo skrev 2020-03-15 10:06:47 följande:

Att lyssna på partnerns önskemål är inte samma sak som att göra det partnern önskar. Även om du lyssnade på honom och förstod hans känslor betyder det inte att du måste göra som han ville. Lyssnade han på hur du ville göra? Varför skulle hans önskemål gå före dina behov? Vill du vara tillsammans med en man som har den inställningen?

Nej, känns som han aldrig riktigt förstod min syn och sak på det hela utan det var bara jag jag jag från han.

Har aldrig upplevt en sån stor kärlek innan som med honom + att vi kände varandra innan vi blev ihop, var tajta vänner i flera år innan MEN aldrig att han visade denna sidan av sig själv.
  • Heartbrokenforever
    Anonym (Ja) skrev 2020-03-15 15:45:39 följande:

Och sen han gjorde slut med dig ts, han vill INTE ha dig. Svårt att acceptera, jag vet, men man måste tyvärr. Livet är för kort för att svansa efter en man som inte vill ha en. 

Svårt att komma över han då han sa att han har kärlekskänslorna kvar men är för rädd att göra något åt det!

Har inte svansat efter honom en enda gång, snarare tvärtom har hållt mig borta och vart totalt tyst från mig.

I dagläget så svara jag inte på hans sista mess (där han skickade en kram smiley) och har tagit bort han från sociala medier. Gör för ont att påminnas om han men ändå drömmer och vill jag ha honom tillbaka.

Kommer aldrig böna och be om att ses igen..
  • Anonym (Ja)
    Heartbrokenforever skrev 2020-03-15 15:54:25 följande:
    Svårt att komma över han då han sa att han har kärlekskänslorna kvar men är för rädd att göra något åt det!

Har inte svansat efter honom en enda gång, snarare tvärtom har hållt mig borta och vart totalt tyst från mig.

I dagläget så svara jag inte på hans sista mess (där han skickade en kram smiley) och har tagit bort han från sociala medier. Gör för ont att påminnas om han men ändå drömmer och vill jag ha honom tillbaka.

Kommer aldrig böna och be om att ses igen..
    Hade han haft kärlekskänslor kvar hade han inte gjort slut, tror han bara sa så för att inte göra dig alltför ledsen. Sorry men tåget har gått och det är bara att gå vidare. Det finns inget att hoppas på där. 
  • Heartbrokenforever
    Anonym (Ja) skrev 2020-03-15 16:26:25 följande:

Hade han haft kärlekskänslor kvar hade han inte gjort slut, tror han bara sa så för att inte göra dig alltför ledsen. Sorry men tåget har gått och det är bara att gå vidare. Det finns inget att hoppas på där. 

Kanske.... det får jag aldrig veta.

Vet att jag måste bita ihop och glömma men är inte så lätt när inte hjärtat och förnuftet inte samarbetar.

Ordspråket att tiden läker alla sår, ger jag inte ett smack för. Man kanske lär sig leva med smärtan för att man är tvungen och inte har något annat val, men aldrig att det kommer gå över helt. No way!!!!!!
  • Anonym (Ja)
    Heartbrokenforever skrev 2020-03-15 18:00:27 följande:
    Kanske.... det får jag aldrig veta.

Vet att jag måste bita ihop och glömma men är inte så lätt när inte hjärtat och förnuftet inte samarbetar.

Ordspråket att tiden läker alla sår, ger jag inte ett smack för. Man kanske lär sig leva med smärtan för att man är tvungen och inte har något annat val, men aldrig att det kommer gå över helt. No way!!!!!!
    Jag tror du kommer att komma över honom helt först när du träffat någon annan. Så ut och dejta med dig! =)
Svar på tråden Är det kört för alltid ?