• Brannie

    Bruna/rosa flytningar v.9

    Jag har till och från haft lite bruna flytningar under hela graviditeten, inte alls mycket utan bara nångång ibland och syns endast på pappret när man torkar sig, har även varit lite "trådigt".

    Men nu de senaste dagarna har det även kommit lite ljusrosa flytningar. Alltså väldigt ljusrosa, det är inte mycket det heller, utan kommer endast på pappret och inte så att det rinner.

    Är jätteorolig att det ska vara missfall gå g...

    Jag har även känt lite som mensvärk flera dagar, alltså inte krampaktigt utan mer som molande växtvärk(som man kan ha som gravid). Men eftersom att det är lätt att vara negativ så tror man ju att det är missfall.

    Saken är att jag just nu är förkyld och har varit i en vecka, så vill/kan ju inte åka och göra VUL just nu eftersom att situationen är som den är med corona och allt.

    Är det någon som haft samma som det har gått bra för? Eller har det gått dåligt?

    Om det nu är missfall, kan det verkligen vara så utdraget isf?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Bruna/rosa flytningar v.9
  • Mammia

    Jag hade så, sedan i v. 13 blev det en blödning. Det var ett Kvarhållet missfall där hjärtat slutat slå i ca v. 6. Men alla graviditeter är olika och blid och flytningar behöver inte vara missfall. Endast ett ultraljud kan svara på dina frågor.

  • barntokiggg

    Hej kära du.

    Der kan vara ett missfall på g men behöver ej vara det. Hade ett missfall i september förra året och det började blöda en vecka succesivt mer och mer innan allt kom ut. Den här graviditeten, där jag nu har gått in i vecka 22, hade jag en ljusrosa blödning i v. 11 om jag inte minns fel samt ont typ hela tiden från vecka 4 typ. Så det kan vara så olika!

    Men kan tänka mig din ångest att ej få åka och göra ett VUL direkt. Men om jag får tipsa dig så ring till någon privat klinik runt om dig, dock kostar det ju en slant men det är det ju värt, var det för mig alla gånger jag gjorde det. Boka inte in ett VUL typ imorrn men kanske på tors/fre om de har rid och kämpa för att komma över din förkylning något så det inte är värre än lite snuva kvar liksom. Tänker att det kan vata skönt att bara veta att du ska på ett och har det bokat och klart? Ett tips bara! Kram på dig <3

  • Ebo88

    4 graviditeter och 3 av dom så har jag haft blödningar och rosa/röda/bruna flytningar från ca v.7/8. 1 av 3 var ett ma. Hjärtat hade slutat slå runt v.6 och kom ut v.9.

    För mig är molvärk vanligt under graviditet och det har känts lite mer vid blödningarna/flytningarna men vid mitt ma så hade jag ont. Några dagar innan det kom ut var det som vanlig mensvärk men dagen det kom ut var det värre än vanlig mensvärk. Efteråt när fostret kom ut så hade jag inte lika ont.

    Hoppas allt går bra för dig. Ca 40% av gravida kvinnor blöder under sin graviditet. Men man blir väldigt orolig.

  • Shishii

    Blödningar behöver inte vara missfall! Själv blödde jag rikligt under 2 dagar i v6. Sen slutade blödningen för att återkomma i V9 i form av en STÖRT-blödningen där det bokstavligen rann ner för benen med klumpar. Var helt säker på att det var missfall men är idag i vecka 17 och allt verkar vara perfekt med bebis. Lycka till <3

  • Brannie

    Tack för alla svar! <3

    Tror dock att det är missfall jag har, tyvärr :'(

    Blöder fortfarande, nu i princip bara mörkrött/brunt med lite småklumpar/strängar, forsar inte men det kommer hela tiden. Så har alltså blött i snart 1 vecka.

    Ska få komma på UL nästa vecka så man får det svart på vitt, men jag känner nästan till 100% att det inte blir någon bebis :/ skulle bli väldigt förvånad om det visar något på UL.

    Jaja, nu får man bara hoppas att det går fort och att man får försöka igen helt enkelt.

  • barntokiggg
    Brannie skrev 2020-03-18 17:42:48 följande:

    Tack för alla svar! <3

    Tror dock att det är missfall jag har, tyvärr :'(

    Blöder fortfarande, nu i princip bara mörkrött/brunt med lite småklumpar/strängar, forsar inte men det kommer hela tiden. Så har alltså blött i snart 1 vecka.

    Ska få komma på UL nästa vecka så man får det svart på vitt, men jag känner nästan till 100% att det inte blir någon bebis :/ skulle bli väldigt förvånad om det visar något på UL.

    Jaja, nu får man bara hoppas att det går fort och att man får försöka igen helt enkelt.


    Beklagar om det visar sig vara missfall <3 Vet hur det känns, det där stora hoppet man har fast det ser mörkt ut. Men det enda som går är att tänka är som du skrev att det är bara försöka igen, tillslut går det! :)
Svar på tråden Bruna/rosa flytningar v.9