• Mima93

    Hur sent kan man plussa??

    Hur sent kan man egentligen plussa?? Jag är nu på BIM +5 och ingen mens i sikte. En gång har mensen varit två dagar sen, men aldrig såhär. Testade negativt i lördags morse på BIM +3, men då hade jag varit uppe och kissat på natten. Dagarna innan mens brukar jag ha som små kramper i livmodern men det är inget jag har känt av nu.

    Ca en vecka efter ÄL hade jag som ÄL-flytningar igen, men med lite blodstrimmor inblandat i äggvitan (ursäkta info). Dessa flytningar höll på ca en vecka. Sen var det ganska torrt en tid och nu senaste veckan har jag haft lite vita flytningar, några gånger har jag känt att det runnit till o trott att det var mensen men har bara varit flytningar.

    På BIM hade jag ryckningar/stick i vänster äggstock under några timmar. Inget jag någonsin upplevt tidigare.

    Igår när jag torkade mig var där pyttelite blod i typ gammelrosa färg. Trodde mensen skulle komma då men inte varit något mer sen... Har förutom detta haft mycket huvudvärk senaste veckan.

    Vad tror ni?

    Till saken hör att vi har försökt i 15 månader och precis avslutat infertilitetsutredning som visade att det inte borde vara några problem för oss att bli gravida på egenhand. Detta är andra försöket efter spolning som tydligen lett till graviditet för flera.

  • Svar på tråden Hur sent kan man plussa??
  • Vevoz

    Är man gravid så är det vanligast att plussa på bim eller dagarna efter, om du nästan en vecka efter bim inte får plus är du mest troligen inte gravid tyvärr. Vet att många här pratar om "låghormonare" men det är inte vanligt att inte kunna plussa nu om man är gravid

  • amandakollb

    är du säker på att du hade ägglossning just den dagen? tempar du? även om man får positivt ÄL-test behöver inte det betyda att ägget släpper just då, så kan vara så att ägget släppte några dagar senare och då kanske inte din bim har passerat ännu :) 

  • Mima93
    Vevoz skrev 2020-03-16 12:13:48 följande:

    Är man gravid så är det vanligast att plussa på bim eller dagarna efter, om du nästan en vecka efter bim inte får plus är du mest troligen inte gravid tyvärr. Vet att många här pratar om "låghormonare" men det är inte vanligt att inte kunna plussa nu om man är gravid


    Ursäkta men vilket sjukt negativt svar! Jag har läst om många som plussar efter BIM... och jag tog testet 3 dagar efter BIM, inte nästan en vecka.
  • Mima93
    amandakollb skrev 2020-03-16 12:19:24 följande:

    är du säker på att du hade ägglossning just den dagen? tempar du? även om man får positivt ÄL-test behöver inte det betyda att ägget släpper just då, så kan vara så att ägget släppte några dagar senare och då kanske inte din bim har passerat ännu :) 


    Ja det är jag medveten om. Tog inte några ÄL-tester men har tydliga symptom som var kring beräknad ÄL-dag.
  • Vevoz
    Mima93 skrev 2020-03-16 12:36:11 följande:

    Ursäkta men vilket sjukt negativt svar! Jag har läst om många som plussar efter BIM... och jag tog testet 3 dagar efter BIM, inte nästan en vecka.


    Klart det låter negativt om man vill vara gravid, men sanningen är att de flesta kan plussa på BIM eller 2-3 dagar efter

    Du skrev väl BIM +5? Det är ju nästan en vecka
  • Mima93
    Vevoz skrev 2020-03-16 20:38:25 följande:

    Klart det låter negativt om man vill vara gravid, men sanningen är att de flesta kan plussa på BIM eller 2-3 dagar efter

    Du skrev väl BIM +5? Det är ju nästan en vecka


    Jag är på +5 idag ja, men tog testet på +3...

    Självklart vill jag vara gravid. Blir helt knäpp av denna situationen. Det är tillräckligt jobbigt att vänta in mensen när den kommer sin vanliga dag.
  • Vevoz
    Mima93 skrev 2020-03-16 23:00:06 följande:

    Jag är på +5 idag ja, men tog testet på +3...

    Självklart vill jag vara gravid. Blir helt knäpp av denna situationen. Det är tillräckligt jobbigt att vänta in mensen när den kommer sin vanliga dag.


    Okej men ta ett till test, ta digitalt för säkerhets skull om det är så. Du frågade hur sent man kan plussa o jag svarade att de flesta kan plussa på BIM eller 2-3 dagar efter. Kan man inte det är man troligen inte gravid. Du behöver inte bli arg på mitt svar när jag svarar på din fråga
  • Daphodil

    Tyvärr har Vevoz rätt. Det är ovanligt att få negativt på BIM+3 om du är gravid. Jag tror inte att du är gravid, och jag vet hur jobbigt det är. Detta har hänt mig med, mensen kom runt BIM+10. Lycka till nästa gång!

  • Beengaah91

    Hej!

    Tänkte kika om nån vet när man ska testa när man inte vet när mensen ska komma... Enligt min app så skulle den kommit den 4e mars men de har den inte gjort. Fick lite rosa/rött på pappret när jag gick på toan på natten mellan 15-16e mars. Men har inte vart något mer... Men typ känt mig lite "tung" där man har mensvärken annars. Vet inte vad det kan vara. Någon som vet va detta kan vara? :)

Svar på tråden Hur sent kan man plussa??