• Anonym (blickfång)

Hur viktigt är det att mannen är välklädd?

Hur mycket betyder en mans klädval och stil för dig?

Vad anser du vara välklätt och vad föredrar du att se honom klädd i?

• Svar på tråden Hur viktigt är det att mannen är välklädd?
  • Anonym (Tess)

Älskar välklätt, hela kittet om han har ett sånt jobb. Kostym (behöver inte va slips)

Men kan lika gärna vara jeans och kavaj, snygg skjorta och snygga skor.

Hemma får han såklart gå i mjukisbyxor, men en snygg variant. Inga gamla fula från 90-talet.

• Fjäril kär

Välklädd är för mig inte synonymt med kostym. För mig är det att kläderna är nya, välpressade, välsittande och passar åldern.

Jeans och en snygg collegetröja kan vara lika välklätt som chinos och skjorta under förutsättning att kläderna är välsittande.

• Anonym (H)

Jag har aldrig någonsin fallit för en man i kostym. Om nu det är det som anses vara välklätt. Jag föredrar män i svarta jeans och t-shirt. Kanske en mysig hoodie på eller en öppen skjorta över t-shirten. Männen jag faller för är oftast rockigare, men välvårdade. Självklart ska han vara hel och ren! Det är för MIG välklätt och snyggt.

• Anonym (Alice)

Klart att kläder är viktigt. Spelar ingen större roll vilken typ av kläder eller märken det handlar om, så länge allt är helt och rent och sitter snyggt. Gäller båda könen för den delen. Har sett träningskläder och mysbyxor som sett snyggare ut än kostymer, enbart för att kostymen har varit alldeles för stor och påsig. 

Tycker inte att fula kläder behöver vara en dealbreaker, då sånt är lätt att ändra. 

• Anonym (ja)
    Anonym (H) skrev 2020-03-16 14:23:12 följande:

Jag har aldrig någonsin fallit för en man i kostym. Om nu det är det som anses vara välklätt. Jag föredrar män i svarta jeans och t-shirt. Kanske en mysig hoodie på eller en öppen skjorta över t-shirten. Männen jag faller för är oftast rockigare, men välvårdade. Självklart ska han vara hel och ren! Det är för MIG välklätt och snyggt.

Kunde inte sagt det bättre själv. Klassiskt välklädda män är inget för mig utan föredrar dem precis som du skriver.
  • Anonym (ppp)
    Anonym (blickfång) skrev 2020-03-16 13:31:53 följande:

Hur mycket betyder en mans klädval och stil för dig?

Vad anser du vara välklätt och vad föredrar du att se honom klädd i?

Inte så noga men hel och ren. Inte raggarutstyrsel Flört

Jeans och t-shirt eller skjorta helt ok, men glad om han klär upp sig lite om vi ska på fest. 
  • Anonym (jenny)

För mig är det viktigt. Det påverkar starkt hur attraherad jag är av personen. Välklädd måste verkligen inte betyda uppklädd. Vill att det ska vara snyggt och att kläderna ska sitta bra. 

• SweeneyTodd

Jag gillar Barney Stinson stilen.

Suit up!

Yes that's why I'm crowned queen, and I ain't lookin' for the prom king
Svar på tråden Hur viktigt är det att mannen är välklädd?