• Ensam86

    Socialen

    Hur kan socialen hjälpa mig och mina barn? Har en bäbis på 5 månader med en knarkare, vi har tyvärr gemensam vårdnad och det betyder att han får hälften av föräldrar dagarna. Så pappan till mitt barn får från 1 maj ta över henne för mina dagar är slut och han vill inte ge mig några dagar. Pappan träffar barnet i gång i månaden och bryr sig inte om barnet. Men föräldrar ledig skall han tydligen vara. Hur kan det vara möjligt att en ammande bäbis ska behöva byta hem till någon barnet lnte känner. Familjerätten på socialtjänsten är tydligen frivillig och ingen kan tvinga pappan gå dit. Jag är rädd för pappan då han både har drog problem och hot full emot mig och soc kan tydligen inget göra, de kan bara göra något när barnet har fart illa inte i förebyggande. Hur kan det ens vara såhär i Sverige? Va kan jag kräva för hjälp?

  • Svar på tråden Socialen
  • Anonym (Idioti)

    Låter orimligt att en bebis utan anknytning ska till en knarkande pappa.

    Sök enskild vårdnad nu!

    Sen får socialtjänsten rycka upp sig hänvisa till ?lilla hjärtat? vem tänker de ska ta hand om ditt barn?

  • Anonym (Anonym 666)

    Umgängesrätt betyder inte att man tvingar barnet till växelvis boende, särskilt inte ett spädbarn!

    Vem är det som lurat i dig att du måste lämna ifrån dig barnet??

  • Anonym (Sjukt)

    Låter helt absurt att socialen där du bor säger att barnet ska bo med en missbrukande förälder, isåfall borde du anmäla dom till IVO!

Svar på tråden Socialen