• Maryperry

    Hur snart påbörjas IVF-behandlingen?

    Hej!

    Jag och min sambo har blivit kallade på vårt första samtal inför Ivf-behandling efter att ha försökt bli gravida i två år. Min fråga är egentligen hur snart efter första samtalet fick ni påbörja behandlingen?

    Min mens ska komma samma dag som vår inbokade tid på kliniken. Tror ni det finns en chans att vi får börja direkt eller kommer det bli en månaden efter?

  • Svar på tråden Hur snart påbörjas IVF-behandlingen?
  • Aryzza
    Maryperry skrev 2020-03-16 17:58:58 följande:

    Hej!

    Jag och min sambo har blivit kallade på vårt första samtal inför Ivf-behandling efter att ha försökt bli gravida i två år. Min fråga är egentligen hur snart efter första samtalet fick ni påbörja behandlingen?

    Min mens ska komma samma dag som vår inbokade tid på kliniken. Tror ni det finns en chans att vi får börja direkt eller kommer det bli en månaden efter?


    Kan vara olika mellan olika kliniker men vi blev nekade två ggr. Tredje gånger var vi garanterade plats. En vän fick börja första mensen efter första besöket. Beror på hur många de har som ska börja samtidigt, de måste ju ha tid för äggplock, odling och återföring.

    Eftersom man börjar med sprutorna dag 2 av mensen så finns det kanske chans att ni får börja direkt :) lycka till!
  • murkla

    För oss var vi på vårat första besök i början av Mars. Ivf kliniken Livio  och jag fick naturligtvis min mens just den dagen, Men de var bra.
    Sedan fick jag börja med näs sprayen den 24/3 O sedan börja med sprutorna 15/4,
    Är man in på några provtagningar och ultraljud  iallafall jag, Som felet ligger hos mig.
    Ägg utplockning nu på Tis 28/4. Se hur de gör om de fryser in de eller sätter in igen , De vet nog inte heller hur de ska,  för corona tiden.

    För oss gick de rätt fort att komma igång med försök nr 1.  
    De var för att jag blir 40 år i höst. 
    (Bor i Dalarna)
    Nalle

  • murkla

    För oss var vi på vårat första besök i början av Mars. Ivf kliniken Livio  och jag fick naturligtvis min mens just den dagen, Men de var bra.
    Sedan fick jag börja med näs sprayen den 24/3 O sedan börja med sprutorna 15/4,
    Är man in på några provtagningar och ultraljud  iallafall jag, Som felet ligger hos mig.
    Ägg utplockning nu på Tis 28/4. Se hur de gör om de fryser in de eller sätter in igen , De vet nog inte heller hur de ska,  för corona tiden.

    För oss gick de rätt fort att komma igång med försök nr 1.  
    De var för att jag blir 40 år i höst. 
    (Bor i Dalarna)
    Nalle

Svar på tråden Hur snart påbörjas IVF-behandlingen?