Anonym (Ts) skrev 2020-03-17 08:27:43 följande:
Jag har haft en orimlig lista men landat i att jag vill ha någon likasinnad och framförallt snäll och omtänksam! Då kan jag lätt kompromissa med mycket på min önskelista!
Jag får väldigt starka varningsklockor när du säger att du är högpresterande och söker någon som är snäll och omtänksam....
Jag vet ungefär hur det kommer att sluta, du kommer att träffa en snäll mes som dyrkar marken du går på, vilket får dig att känna dig utvald till en början, men när andra barnet kommit kommer du allt oftare att drabbas av plötslig huvudvärk och trötthet när det är dags för action, istället kommer du att dumpa barnen på honom och satsa på din karriär för ni är väl ett modernt jämställt par, eller hur?
Sedan startar du en tråd här på FL om hur mycket du ääääälskar din man samtidigt som du får så konstiga känslor inför den där nya säljchefen som precis börjat på ditt jobb, och varför skulle det vara fel att äta lunch med en kollega osv osv.
Satsa på att träffa en man du är attraherad av och älskar för den han är istället för någon som enbart ska passa in i din bild av en snäll och omtänksam pappa....