• Malini

    Bada bubbelpool vecka 1-6

    Hej!

    Vi har bubbelpool hemma och jag har badat flera gånger mellan vecka 1-6 och det är 39 grader och jag har badat i en timme i snitt varje gång ???? Man har ju läst att det är farligt med värmen för barnet och att om man badar ska man inte göra det mer än 10 minuter. Detta pga risken för fosterskador och missfall. Är det nån mer som badat mycket i början av graviditeten och ändå fått ett friskt barn? Är det nån som har nån erfarenhet? ????

  • Svar på tråden Bada bubbelpool vecka 1-6
  • Gameofthrones

    Tänk på att det är från individ till individ. Vad man har för erfarenheter.

    Jag har läst det med om för mkt värme. Men jag gillar inte och bada i badkar eller i bubbelpool. Gjorde det slutet av graviditeten för jag var trött badade då i medelvärme var i badet runt 15 min. Stod inte ut och ligga på rygg med stor mage. Det gjorde jag med mina tre barn.

  • Ebo88

    I v.1-6 vet man ju inte ibland att man ens är gravid och då kan det ju hända att man gör mycket som man inte bör göra. I min första graviditet så drack jag två helger i rad. Festade till rätt rejält. Hade ingen aning om graviditeten men allt gick bra ändå.

    Klart man blir orolig när man läser saker som man gör som kan påverka men jag tror det är liten risk att det lilla knyttet du bär på har tagit skada. Man vet ju aldrig och det är ju det som skrämmer en.

    Min första graviditet drack jag som sagt vid, men min tredje graviditet var planerad och jag avstod allt, men det slutade tyvärr i ett ma i v.9.

  • Malini

    Jag fick missfall förra (och första) gången jag va gravid 6+5, men fick reda på det vecka 11. Nu håller vi på att försöka igen och älskar att bada så ville höra om andras erfarenheter.

    Jag badade tex igår och är 1,5 vecka efter ägglossningen. Fick lite halv panik efteråt!

    Ebo88 Du har så rätt, ovissheten är jobbigast. Hoppas ni får en tredje så småningom. :)

Svar på tråden Bada bubbelpool vecka 1-6