• Marina09

    Vagn på landet

    Hej!

    Behöver lite tips och erfarenheter. 
    Vi bor på landet. Här finns mest grus- och skogsvägar. 
    Vi är aktiva personer som är mycket ute. Har hund och går gärna lång promenader. 
    Vi behöver en vagn som inte begränsar oss. 
    VI behöver ta oss fram på all sorts terräng och även på oplogade vägar i snömodd. 

    Vi vill gärna ha en vagn med tre delar. Ett plus om den går att fälla med liggdelen på och inte är allt för bred. 

    Har ni några tips som kan hjälpa oss i barnvagnsdjungeln? 

  • Svar på tråden Vagn på landet
  • Jinthry

    Hej!
    Jag hade typ samma tanke som er. Vi har hund, gillar att vara ute och gå - vi går elljusspår osv med, grusvägar, skog och oplogat. Vi har en Emmaljunga med Monidal chassi med luftdäck. Vi valde detta just pga storleken på alla däcken. Sedan har vi duo edge ligg- och sittdel. Men jag skulle definitivt satsa på en vagn med stora luftdäck - de har varit guld värda!

  • Marina09

    Tack för svar! :)

    Har förstått att luftdäck att att föredra. 
    Hur upplever du storleken? Har hört att den är rätt bred? 
    Visst går den inte att fälla med liggdelen på?

  • Jinthry
    Marina09 skrev 2020-03-19 10:41:21 följande:

    Tack för svar! :)

    Har förstått att luftdäck att att föredra. 
    Hur upplever du storleken? Har hört att den är rätt bred? 
    Visst går den inte att fälla med liggdelen på?


    Jag tycker den känns rätt stor jämfört med alla nya vagnar - men också kanske därför den känns mer rejäl och stadig? Nu i vintern har vi haft Petite cherie åkpåse som är supervarm, men som jag tror inte skulle få plats i en mindre vagn.. Den går inte att fälla med liggdel på - det är dock väldigt enkelt att lyfta av. Jag skulle absolut ha valt denna igen!
Svar på tråden Vagn på landet