• hannerr

    Gravid vecka 17, orolig, inga symptom

    Hej! Är gravid i vecka 17 med andra barnet och har börjat bli rejält orolig. Känner inga sparkar eller ens fladder och har inte fått någon mage. Med första barnet kände jag sparkar först i vecka 22 och fick magen väldigt sent också. Men förväntade mig att det skulle komma tidigare denna gången, speciellt eftersom att jag har väldigt tätt mellan barnen (sonen är bara 11 månader). Hade ett ultraljud i vecka 15 och då såg allt bra ut, men allt kan ju hända. Har någon annan varit med om samma eller bör jag höra av mig till min bm?

    Ps. Har moderkakan i bakvägg så det är inte den som ligger och dämpar sparkarna..

    Mvh

    Väldigt orolig mamma

  • Svar på tråden Gravid vecka 17, orolig, inga symptom
  • Daphodil

    Jag tänker att det är väldigt vanligt att inte känna fosterrörelser i v 17, även som omföderska. I övrigt brukar ju symtomen ha lugnat ner sig en del runt den tiden. Jag tycker det låter helt normalt

  • Ellifant

    Jag är med i vecka 17 och Alla syntom har försvunnit nu. Lite skönt då illamåendet var mycket värre denna gången. Men jag känner inte alls bebisen och det gjorde inte med sonen fören vi v22-23 något. Och tror aldrig jag kände något fladder alls med han som är 1,5 år nu.

    Så tycker inte du ska vara orolig! Lycka till med nya bebisen <3

  • Ebo88

    Jag kände sena sparkar med nummer 3 trotts moderkaka i bakvägg. Kände heller inte av nå fladder innan. Men sen runt v.18+ satt hon igång och då blev det bara allt mer och mer.

    Hon lugnade ner sig lite runt v.22+ men sen var det full rulle igen.

    Än är ju bebis så liten och har mycket utrymme.

    Efter v.14+ så försvann alla mina symptom men runt v.21 så kom illamåendet tillbaka igen och sug efter citrus.

  • hannerr
    Daphodil skrev 2020-03-17 14:52:04 följande:

    Jag tänker att det är väldigt vanligt att inte känna fosterrörelser i v 17, även som omföderska. I övrigt brukar ju symtomen ha lugnat ner sig en del runt den tiden. Jag tycker det låter helt normalt


    Ja det har du såklart rätt i, trodde ändå jag skulle känna vid detta laget.. (går in i v 18 idag). Funderar på att ringa bm och fråga om jag kan få lyssna på hjärtljuden.
  • hannerr
    Daphodil skrev 2020-03-17 14:52:04 följande:

    Jag tänker att det är väldigt vanligt att inte känna fosterrörelser i v 17, även som omföderska. I övrigt brukar ju symtomen ha lugnat ner sig en del runt den tiden. Jag tycker det låter helt normalt


    Ja det har du såklart rätt i, trodde ändå jag skulle känna vid detta laget.. (går in i v 18 idag). Funderar på att ringa bm och fråga om jag kan få lyssna på hjärtljuden.
  • hannerr
    Ellifant skrev 2020-03-18 08:28:25 följande:

    Jag är med i vecka 17 och Alla syntom har försvunnit nu. Lite skönt då illamåendet var mycket värre denna gången. Men jag känner inte alls bebisen och det gjorde inte med sonen fören vi v22-23 något. Och tror aldrig jag kände något fladder alls med han som är 1,5 år nu.

    Så tycker inte du ska vara orolig! Lycka till med nya bebisen <3


    Grattis! Samma vecka! Hoppas du har rätt men är ändå orolig :(
  • hannerr
    Ebo88 skrev 2020-03-18 09:42:30 följande:

    Jag kände sena sparkar med nummer 3 trotts moderkaka i bakvägg. Kände heller inte av nå fladder innan. Men sen runt v.18+ satt hon igång och då blev det bara allt mer och mer.

    Hon lugnade ner sig lite runt v.22+ men sen var det full rulle igen.

    Än är ju bebis så liten och har mycket utrymme.

    Efter v.14+ så försvann alla mina symptom men runt v.21 så kom illamåendet tillbaka igen och sug efter citrus.


    Har gått in i vecka 18 nu men fortfarande inga känningar ???? hoppas verkligen det kommer snart så min oro kan lugna sig..
  • Tindra85

    Veckorna runt 14-20 brukar väl kallad spökveckor just för att många går och förväntar sig att känna något men inte gör plus att många börjar må bättre sommtidugare mår dåligt osv... så det är nog ingen fara :)


Svar på tråden Gravid vecka 17, orolig, inga symptom