Anonym (Big mama) skrev 2020-03-18 09:39:53 följande:
Födde barn för 1,5 år sedan, under graviditeten gick jag upp 30 kilo. Från 60 kg till 90. Just nu väger jag 83 kilo men mitt mål är att gå ner till min orginalvikt.
Jag har inte en rynka i pannan just nu, hade inte det innan jag fick barn heller. Men när man går upp så mycket i vikt som jag gjorde blir det ju endel överskottshud som man får, kan det göra att jag kommer bli rynkig när jag går ner i vikt pga att överskottshuden inte kommer försvinna? Tjocka människor brukar ju ha färre rynkor medans de är tjocka för att sedan få fler rynkor när de går ner i vikt..
Hur stor är risken för att jag får rynkor om jag går ner till 60 kilo igen? Är 26 år.
Asså jag vet inte vad du menar riktigt? Är det åldersrynkor eller bristningar du är ute efter? Både och?
Bristningar är inte ärfligt , det får många, många kvinnor. Jag hade inte på mina två första. men fick lite, lite efter min tredje, smörjde in mig med kokosolja och olivolja runt nedre magen, började tidigt i under mina graviditeter.
Sen gick jag på havregrynsgröt och grönsaksmoothie varje dag en diet. mån-fred. sen helgerna åt jag precis det jag ville. Gick ner mina 17kg.på två -tre veckor. Detta funkade för mig för dig vet jag inte.
jag har lätt och gå ner i vikt också samt gå upp i vikt. Så för mig är det balanserad kost. kött, vegetariskt mm. Just det är så jag känner nu. vet inte för att jag har kommit till medelålders.?!
Bristningar kan vara vackert det är fint minne för graviditet.?