Hur upptäckte ni leukemi?
Som rubriken lyder, hur upptäckte ni leukemi hos er själva eller ert barn ni som varit med om det? Vilka symtom och under hur lång tid?
Som rubriken lyder, hur upptäckte ni leukemi hos er själva eller ert barn ni som varit med om det? Vilka symtom och under hur lång tid?
Extrem trötthet till en början. Till slut satt jag mig bara i soffan när jag kom hem och somnade sittandes. Sen började jag få blåmärken.
En kompis barn: var hemma med förkylning som aldrig verkade gå över. Hade känt sig sjuk vecka efter vecka. Alltid trött.
En dag bara kollapsade hon av trötthet i vardagsrummet, kunde inte ens stå upp, och föräldrarna åkte in.
En kompis barn: var hemma med förkylning som aldrig verkade gå över. Hade känt sig sjuk vecka efter vecka. Alltid trött.
En dag bara kollapsade hon av trötthet i vardagsrummet, kunde inte ens stå upp, och föräldrarna åkte in.
Extrem trötthet till en början. Till slut satt jag mig bara i soffan när jag kom hem och somnade sittandes. Sen började jag få blåmärken.
Hur lång tid tog det från att tröttheten började tills att blåmärkena kom?
Hur mår du idag?
En väns barn:
trött
smärta i kroppen som flyttade på sig
Det tog ca 15 besök till läkare både akut och inbokade besök innan svaret kom. Det är med andra ord inte alltid lätt att diagnostisera, tydligen.
Min lillasyster, då 6 år: Lätt diarré sedan ett par veckor. Gick på en rutinkontroll på VC. De kom springande ut mot bilen efter provsvaren.
39 i blodvärde (normalt 120+, blodtranfusioner under 90). Hade på gymnastiken betett sig "som någon som egentligen inte tycker det här är roligt". Lite blek och en del blåmärken, precis som ett annat friskt barn i familjen för övrigt.