• jero01

    Lite deppig..:(

    Hej!


    Jag har aldrig skrivit här förut. Men nu behöver jag bara höra peppiga historier tror jag som kan ge mig hopp. Jag är så trött mentalt. 


    Jag har varit gravid spontant 2 gånger, gick till v 13 och det blev MA.. Sen blev jag gravid igen med tvillingar. Men fick ondare och ondare och tillslut i v 10 så såg vi att båda satt i äggledaren. Akut operation. 


    Sen blev det IVF, startade oktober 2019. Först blev jag något överstimulerad efter äggplock och blev sjuk och kunde inte återföra. Men 3 blastisar fick vi till frysen! 1:a återföringen stimulerad cykel negativt... och nu har jag 2a blastisen som inte heller verka ta sig. Igår på ruvardag 7/8 så var det blankt. Fa-an då.


    Hör om alla här som plussar dag 5-6 med blastisar.. Hoppet känns lågt och jag är bara så ledsen. Prutt!! Och imorgon blir jag 33 år. Har alltid trott att jag kommer ha minst 2 barn vid denna ålder. Den 3e blastisen klarade inte upptiningen, så den jag ruvar på är den sista kvar på omgång 1. Men det känns som sagt kört. Borde visat något nu tycker jag... Som sagt - behöver bara stöd och nåt peppande ord om någon har nåt? Gråter

  • Svar på tråden Lite deppig..:(
  • Lilant

    Än är det ju inte kört vet du :) vänta en vecka å se :) annars får man börja om från början :) adoptera kanske, du klarar detta

  • jero01

    Tack. Jag har officiell TD 22/3. Är ju blastis. 


    Har funderat på adoption, men är inte riktigt där ännu. Men absolut. Tack{#emotions_dlg.flower}

  • Kanelia

    Jag vet hur det känns. Ungefär åtminstone. Fått ett MA och några biokemiska väldigt tidiga missfall då man äntligen trott det funkat. Och jag har gjort 5 IVF och 12 återföringar ungefär. Så visst sviktade hoppet många gånger. Men för er ser det ju iofs bra ut. Du blir gravid både av dig själv och med IVF! Du har ju blivit gravid på hälften av era IVF-försök, det är fint, fortsätter det så så har ni jättegoda chanser. Fast det låter nonchalant så är ju olika missfall ändå ?normala? så det kan mycket väl gå bra för er nästa gång :) Ge inte upp än! Landstinget betalar 3 IVF för att det anses normalt at kunna behöva så många för att få ett barn. Ni har bara gjort en, håll ut! Kämpa vidare! Är säker på att ni kommer att lyckas, allt tyder ju på det. :)

  • Kanelia

    Nu läste jag fel kring om du blev gravid med förra insättningen, men hur som helst är det bara 2 insättningar, gör inga slutsatser av dem. Hade du försökt bli gravid under två månader naturligt så hade du knappast tappat hoppet än ;)

  • jero01

    Tack så mycket, jag försöker hålla modet uppe. Känner en hel del ålderspanik och att tiden rinner iväg.


    Jag uppskattar peppen :)
    Nej precis, lyckades inte på första IVF:en och den andra verkar ju också negativ. 


    Tack{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Lite deppig..:(