• Anonym (Huva)

Exet ligger med alla!

Hej! Aså nu har det gått 4månader sen min tjej/ex gjorde slut. Och hon värkar fått nått frispel?! En tjej kompis till mitt ex hörde av sig för hon hade börjat bli orolig. På 3månader så har då mitt ex legat med 23st krog ragg, kollegor, kompisar, tinder dejter. Hon har Aså legat i.. kan det vara en form av självskadebeteende? Och hur gå till väga med ev hjälp?

• Svar på tråden Exet ligger med alla!
  • Pope Joan II
    Anonym (Huva) skrev 2020-03-18 18:10:53 följande:

Hej! Aså nu har det gått 4månader sen min tjej/ex gjorde slut. Och hon värkar fått nått frispel?! En tjej kompis till mitt ex hörde av sig för hon hade börjat bli orolig. På 3månader så har då mitt ex legat med 23st krog ragg, kollegor, kompisar, tinder dejter. Hon har Aså legat i.. kan det vara en form av självskadebeteende? Och hur gå till väga med ev hjälp?

Vad ska du hjälpa henne med, menar du? 
  • Anonym (Huva)
    Pope Joan II skrev 2020-03-18 18:13:07 följande:

Vad ska du hjälpa henne med, menar du? 

Ja Äre ett självskadebeteende så mår man väll inte bra och kan behöva hjälp?
  • Anonym (E)
    Anonym (Huva) skrev 2020-03-18 18:16:48 följande:
    Ja Äre ett självskadebeteende så mår man väll inte bra och kan behöva hjälp?
    Är du rätt person för det? Kan inte hennes vänner försöka prata med henne?
  • Anonym (Beror på)

Riktigt så många låg inte jag med efter jag dumpade mitt ex efter 5 månader, kanske runt 8 varav 4 var vänner. Det är blandat, lite hämd, lite bekräftelse, känslan av frihet att göra som man vill. För min del var det inte självskadebeteene, det var känslan att vara fri. Nu 9 månader senare är jag lugnare, mycket lugnare. Fick ut frustrationen ur systemet.

• Anonym (S)

Varför hörde tjekkompisen av sig till dig? Om hon behöver hjälp borde väl en tjejkompis generellt vara bättre på att hjälpa än ett ex?

Hade kompisen förslag på vad ni skulle göra och vad som var din roll i det hela?

Om personen inte är väldigt isolerad utan har nära vänner skulle jag i ditt ställe nog sagt till kompisen att hantera saken med hjälp av andra vönner istället. Det känns inte som att du är rätt person att göra något här.

• Anonym (Alice)

Hon vill väl helt enkelt bara ligga med dessa människor..?

Och vad är det för kompis ditt ex har? Om hon på riktigt är orolig bör hon väl ta upp det med med sin kompis och inte med dig. Vad ska du göra liksom?

• enable007
    Anonym (Beror på) skrev 2020-03-18 18:29:48 följande:

Riktigt så många låg inte jag med efter jag dumpade mitt ex efter 5 månader, kanske runt 8 varav 4 var vänner. Det är blandat, lite hämd, lite bekräftelse, känslan av frihet att göra som man vill. För min del var det inte självskadebeteene, det var känslan att vara fri. Nu 9 månader senare är jag lugnare, mycket lugnare. Fick ut frustrationen ur systemet.

Haha varför just vänner ?
  • Anonym (???)
    Anonym (Huva) skrev 2020-03-18 18:10:53 följande:

Vem är det som håller räkningen på hennes dejter? Hur vet du att det är exakt 23, har du namn på dem eftersom du skriver olika kategorier dessa tillhör?

Hon gillar kanske bara att ha sex? Att få bestämma själv, leva lite singelliv. Det är väl inte så konstigt efter ett förhållande. Varför ska du få det till att du måste lägga dig i och "hjälpa"? 
  • Anonym (Ä)

Är ju inte riktigt ditt problem längre. Hon kanske bara vill ut och ha kul.

• Anonym (Beror på)
    enable007 skrev 2020-03-18 20:03:32 följande:

Haha varför just vänner ?

För jag hade kollat in dem, det var liksom se men inte röra. Sedan när jag lyckades lämna kräket fanns det ju inga hinder att jag kunde få en del av kakan. Lite hämnd absolut, alla hans vänner vände honom ryggen och tog min sida (misshandel). Nyfikenheten tog också över, snygga män säger jag inte nej till.
Svar på tråden Exet ligger med alla!