• AmelieIsak

    Så trött på er faktaförnekare

    I det här läget börjar jag hoppas att alla ni med en lätt snuva som går ut och handlar eller går till jobbet förlorar någon närstående till covid-19. Fy fan för er som säger ?ja, men jag har ju inte varit utomlands? och går till jobbet. Fy fan för er som inte ber om hjälp att handla hem de förnödenheter ni behöver utan är tuffa och starka och tror att JUST NI inte är en smittkälla och orsak till att sådana som min mormor dör pga ert beteende. Om jag var troende skulle jag vara viss om att ni skulle straffas i skärselden på det mest gruvliga sätt. Fy fan för er som tar den viktigaste personen i mitt liv från mig för att ni ska bara som Alfons Åberg. Hoppas ni kommer lida svårt resten av er tid era ego-djävlar.

  • Svar på tråden Så trött på er faktaförnekare
  • GöstaPetter
    AmelieIsak skrev 2020-03-18 23:23:39 följande:

    I det här läget börjar jag hoppas att alla ni med en lätt snuva som går ut och handlar eller går till jobbet förlorar någon närstående till covid-19. Fy fan för er som säger ?ja, men jag har ju inte varit utomlands? och går till jobbet. Fy fan för er som inte ber om hjälp att handla hem de förnödenheter ni behöver utan är tuffa och starka och tror att JUST NI inte är en smittkälla och orsak till att sådana som min mormor dör pga ert beteende. Om jag var troende skulle jag vara viss om att ni skulle straffas i skärselden på det mest gruvliga sätt. Fy fan för er som tar den viktigaste personen i mitt liv från mig för att ni ska bara som Alfons Åberg. Hoppas ni kommer lida svårt resten av er tid era ego-djävlar.


    Hade du varit troende hade du väl varit förvissad om att din mormor faller offer för corona för att det är guds vilja..?
  • Tappadstekspade

    Idag när jag gick från BVC var det pensionärer precis överallt på stan. Resten av befolkningen isolerar sig utav solidaritet för att äldre inte ska dö, men så springer de äldre på stan? Säg åt mormor att hålla sig hemma ffs.

  • Xenia

    Ja, det är ju de äldre och sjuka som ska hålla sig i självvald karantän och beställa hem matvaror istf att springa i affärer. 

    Jag har då inte hört några rekommendationer om att unga och friska ska stanna hemma och isolera sig och sluta handla. Bara att folk som kan ska jobba hemifrån och hålla avstånd när de är ute.

    De flesta har hörsammat uppmaningen att inte resa bort i påsk.

    Om din mormor blev smittad så beror det kanske på att hon blev smittad av personalen. Tyvärr kan man smitta innan man märker att man blivit det.

  • Xenia

    För övrigt så det ju ett faktum att yngre personer (utan underliggande sjukdomar el riskfaktorer som diabetes, högt blodtryck och rökning) inte brukar bli särskilt sjuka.

  • K Kalle
    Tappadstekspade skrev 2020-03-19 00:57:11 följande:

    Idag när jag gick från BVC var det pensionärer precis överallt på stan. Resten av befolkningen isolerar sig utav solidaritet för att äldre inte ska dö, men så springer de äldre på stan? Säg åt mormor att hålla sig hemma ffs.


    Du vet att man blir pensionär när man är 65 fortfarande. Inte säkert att de du ser på stan är 70+. Det är de som getts det skarpa rådet att isolera sig.

    Äldre släktingar ska hålla sig isolerade. De får såklart gå ut, men ska inte vara i närheten av andra människor (2 meters mellanrum lär räcka)
  • K Kalle
    Xenia skrev 2020-04-13 23:52:58 följande:

    Jag har då inte hört några rekommendationer om att unga och friska ska stanna hemma och isolera sig och sluta handla. Bara att folk som kan ska jobba hemifrån och hålla avstånd när de är ute.


    Det har å det bestämdast tryckts på att man ska stanna hemma om man har det minsta symptom. Från första presskonferensen som Folkhälsomyndigheten haft och varje dag har de sagt detta. Det gäller alla, alltså även snuviga 30-åringar. Gå inte till jobbet om du är sjuk till exempel.
Svar på tråden Så trött på er faktaförnekare