• Xlr8

    Hjälp att identifiera åkomma. Varning för känslig personer.

    Hej

    Lite smått stressad. Var inne till akuten och man hade inte tid och tog det inte på allvar. Blir barn mottagning när dom öppnar.

    Min dotter har nått konstigt i rumpan! Det ser ut som en klump med bajs som är omsluten av tarmen och denna sitter fast med vad som ser ut som tarm.

    Det blöder en del ifrån det. Någon som har en aning vad det kan vara?

  • Svar på tråden Hjälp att identifiera åkomma. Varning för känslig personer.
  • Emiz

    Alltså de där borde verkligen en läkare titta på. Hur fan kunde dom skicka hem er? Idioter! Jag tänker att kanske det är en del av tarmen som kommer ut. Hur mår hon? Kan hon tömma tarmen? Har hon ont? Nu är ju klockan redan 03 så håll ut några timmar till o ring så fort telefonslussen öppnar så ni inte riskerar att behöva vänta en dag till. Annat fall åk till akuten o säg åt på skarpen att dom måste kolla på henne! Stackars liten. Det är säkert inget allvarligt men klart man blir orolig o vill ha hjälp. Skriv gärna vad de va när ni vet. Kram

  • Xlr8

    Vi var inne vid 21:00.

    Hon mår som bra.

    Oklart om hon kan tömma tarmen.

    Värsta är att läkare inte ens är villig att kolla på bilden.

    Så allt som hänt är vi har pratat och visat bild för undersköterska, hon har pratat med sjuksköterska, hen pratat med läkare, läkare med kirurg.

    Läkare och kirurg är båda ovilliga att komma förbi och titta på bilden eller dottern.

    Blir rätt arg.

  • Xlr8
    Emiz skrev 2020-03-19 03:10:33 följande:

    Alltså de där borde verkligen en läkare titta på. Hur fan kunde dom skicka hem er? Idioter! Jag tänker att kanske det är en del av tarmen som kommer ut. Hur mår hon? Kan hon tömma tarmen? Har hon ont? Nu är ju klockan redan 03 så håll ut några timmar till o ring så fort telefonslussen öppnar så ni inte riskerar att behöva vänta en dag till. Annat fall åk till akuten o säg åt på skarpen att dom måste kolla på henne! Stackars liten. Det är säkert inget allvarligt men klart man blir orolig o vill ha hjälp. Skriv gärna vad de va när ni vet. Kram


    En bekant inom vården som arbetar med barn har aldrig sett något liknande
  • Emiz

    Herregud. Kom ni till vårdcentralen? Och i så fall vad sa dem? A de va riktigt sjukt att dem inte tittade på det! Helt ofattbart. Jag förstår att du är sjukt orolig och vill väl men känns de verkligen ok för dig att lägga ut bilden här på forumet? Som sagt förstår att du är rädd, desperat osv o svårt att förklara precis hur de ser ut men tänkte bara på din dotters integritet. Hoppas det löser sig för henne snarast!

  • Xlr8
    Emiz skrev 2020-03-19 17:47:57 följande:

    Herregud. Kom ni till vårdcentralen? Och i så fall vad sa dem? A de va riktigt sjukt att dem inte tittade på det! Helt ofattbart. Jag förstår att du är sjukt orolig och vill väl men känns de verkligen ok för dig att lägga ut bilden här på forumet? Som sagt förstår att du är rädd, desperat osv o svårt att förklara precis hur de ser ut men tänkte bara på din dotters integritet. Hoppas det löser sig för henne snarast!


    Var förbi akuten igen på morgonen.

    Under tiden vi väntade på läkare så åkte saken in i rumpan. Läkaren var inte speciellt smart och en hel del dumma saker hoppade ur munnen på han.

    Det var samma sak med en sjuksköterska under natten.

    Man börjar ju undra om dom bara hämtar folk från parker och anställer.

    Enda positiva är att vi fick en remiss till en större stads sjukhus.

    Angående min dotters integritet, hon kan under inga omständigheter identifieras av denna tråd eller mitt konto.

    Det syns knappt vilken kropps del det handlar om. Filehost kommer ta ner bilden efter en viss tid.
  • Ellie
    Xlr8 skrev 2020-03-21 10:57:22 följande:

    Var förbi akuten igen på morgonen.

    Under tiden vi väntade på läkare så åkte saken in i rumpan. Läkaren var inte speciellt smart och en hel del dumma saker hoppade ur munnen på han.

    Det var samma sak med en sjuksköterska under natten.

    Man börjar ju undra om dom bara hämtar folk från parker och anställer.

    Enda positiva är att vi fick en remiss till en större stads sjukhus.

    Angående min dotters integritet, hon kan under inga omständigheter identifieras av denna tråd eller mitt konto.

    Det syns knappt vilken kropps del det handlar om. Filehost kommer ta ner bilden efter en viss tid.


    Oavsett bemötande verkar det varit analprolaps. Bäst sättet att förhindra är mjuk avföring. Kommer det ut igen kan ni lägga på kompresser med alsolgel ett tag och försöka putta in det igen.
Svar på tråden Hjälp att identifiera åkomma. Varning för känslig personer.