Misstanke om otrohet
Hej!
Jag upptäckte för några dagar sen att min sambo har en lista över hens sexpartners. Av att döma namnen så är den i kronologisk ordning, då jag t.ex. vet några som var innan och efter mig (första gången vi hade sex var flera år innan vi blev tillsammans).
Sista namnet på listan, vilket i en perfekt värld hade varit den sista hen var med innan vi träffades, var ett typiskt namn för ett land som hen besökte precis i början av vårt förhållande (1 - 2 mån från att vi träffats). Jag bestämde mig för att undersöka detta och fann att en person med detta förnamn börjat följa hen på sociala medier ungefär samtidigt som denna resa var. Visserligen har hen rest en hel del, så att hen skulle ha träffat någon annan med detta namn i och med resandet vore inte osannolikt, men det är just att en med detta namn började följa på sociala medier samtidigt som just denna resa skedde som är för osannolikt för att kännas sant...
Som sagt - 1 - 2 mån från att vi träffades, vi var redan då ganska tydliga med våra känslor för varandra och pratade om framtiden osv. Tidigt? Absolut, men det föll sig naturligt. Hade vi fortfarande dejtat och träffats någon gång då och då så hade det varit en sak, men trots att det var så tidigt så känns det som att förhållandet hade kommit tillräckligt långt för att det redan då skulle vara "vi".
Till saken: Hur ska jag lyfta denna fråga? Jag kan ju inte säga att jag vet att det ÄR så, det KAN ju faktiskt vara en sjuk slump. Det känns även som fel tillfälle att säga att jag hittade den i hens dator, trots att vi använder varandras datorer ibland så gick jag lite långt och jag vill inte att diskussionen ska skifta fokus till detta. Är det någon som har förslag på hur jag kan ta upp det utan att säga att jag har läst listan?