• Anonym (?)

    Frisörer hembesök?

    Jag funderar vad som händer ifall alla frisörsalonger o butiker stänger igen vid coronautbrott. Finns det frisörer som kan göra hembesök? Jag har extensions o det vore ju kris om frisören stänger länge o håret bara växer ner. Någon som vet?

  • Svar på tråden Frisörer hembesök?
  • Anonym (?)

    Tror inte jag är ensam om att ha extensions, det är jättevanligt. Men de måste flyttas upp var6-8 vecka. Någon som vet någon?

  • Anonym (förslag)

    stanna hemma
    mössa
    klipp dig
    se bedrövlig ut, ingen annan bryr sig
    ring din frisör

  • Anonym (?)

    Ni som inte kan svara seriöst kan låta bli!

  • Gameofthrones

    seriöst är du inte självständig? Kan du laga pasta själv? 

    Vet du inte hur man gör? - du har väl nr till din frissa boka tid. Vad fan är problemet? 

  • Anonym (Norge)

    Vill du vara säker är det troligen bäst att plocka ur dem genast. I Norge har frisersalongerna fått stänga och det inkluderar hembesök i egenskap av professionell frisör.

    Om du tänker efter så är det inte så smart att en person åker runt och träffar massa olika människor i deras hem...

  • Anonym (Onödiga människor)

    Fram med några mer effektiva virus snälla, vi förtjänar verkligen inte att leva som art om detta är vad någon prioriterar i nuläget.

  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (?) skrev 2020-03-19 15:41:00 följande:
    Jag funderar vad som händer ifall alla frisörsalonger o butiker stänger igen vid coronautbrott. Finns det frisörer som kan göra hembesök? Jag har extensions o det vore ju kris om frisören stänger länge o håret bara växer ner. Någon som vet?
    Hmmm ja med tanke på allt annat som händer i samhället och hela världen är frisörer som stänger den absolut största krisen.... eller kanske inte... Ärligt talat så tror jag inte någon kan svara på din fråga idag. Det är ingen som med säkerhet vet vad som händer imorgon, än mindre om några veckor... Läget och vad som gäller kan ändras snabbt just nu. 
  • Anonymm20
    Anonym (?) skrev 2020-03-19 15:41:00 följande:

    Jag funderar vad som händer ifall alla frisörsalonger o butiker stänger igen vid coronautbrott. Finns det frisörer som kan göra hembesök? Jag har extensions o det vore ju kris om frisören stänger länge o håret bara växer ner. Någon som vet?


    Om frisörsalongerna stänger så är det för att minska smittspridning. Om man har hembesök av frisörer så går hela poängen med att minska smittspridning bort.

    Att inte få klippa/ordna håret regelbundet (med eller utan extensions) är ingen kris.
  • Anonym (Jag)

    För en extra kostnad är det inte omöjligt att någon gör hembesök. Men du får nog räkna med att det kan bli svårt o dyrt

  • Anonym (Jag)

    För en extra kostnad är det inte omöjligt att någon gör hembesök. Men du får nog räkna med att det kan bli svårt o dyrt

  • Anonym (Petra)

    Frisörer som arbetar med äldre brukar göra hembesök. Det är min erfarenhet iaf. Men du kan nog ringa vilken frisör som helst och fråga. Mot en extra kostnad finns det säkert någon som ställer upp.

  • Anonymm20
    Anonym (Petra) skrev 2020-03-20 19:28:22 följande:

    Frisörer som arbetar med äldre brukar göra hembesök. Det är min erfarenhet iaf. Men du kan nog ringa vilken frisör som helst och fråga. Mot en extra kostnad finns det säkert någon som ställer upp.


    En seriös frisör gör inte hembesök i dessa dagar.
  • bluebutterfly

    Jag tror du har fel! Det handlar inte om att vara seriös eller inte. Har kunden och frisören inga som helst symtom och är friska så följer man de riktlinjer som finns. Vid minsta lilla symtom ställs besöket självklart  in. Och en extra avgift för besvären är självklart. 

  • BuoBä
    bluebutterfly skrev 2020-03-21 17:14:57 följande:

    Jag tror du har fel! Det handlar inte om att vara seriös eller inte. Har kunden och frisören inga som helst symtom och är friska så följer man de riktlinjer som finns. Vid minsta lilla symtom ställs besöket självklart  in. Och en extra avgift för besvären är självklart. 


    Men du vet aldrig om kunden innan var desperat nog att få sina extensions omgjorda att den mörkade sitt halsont. Och sen åker du hem till din mormor för att visa din nya frisyr...
  • Anonymm20
    bluebutterfly skrev 2020-03-21 17:14:57 följande:

    Jag tror du har fel! Det handlar inte om att vara seriös eller inte. Har kunden och frisören inga som helst symtom och är friska så följer man de riktlinjer som finns. Vid minsta lilla symtom ställs besöket självklart  in. Och en extra avgift för besvären är självklart. 


    En seriös frisör hade inte chansat.
Svar på tråden Frisörer hembesök?