• Ariellan

    Vilken storlek?

    Tänkt köpa skalkläder och regnkläder till mitt barn som har 80 i storlek nu. Önskvärt vore ju om barnet kan ha kläderna i höst också då det är dags för förskola.

    Visst bör 86 räcka även till hösten?

  • Svar på tråden Vilken storlek?
  • Gameofthrones

     det kan du aldrig veta barn växer som ogräs, jag köpte alltid lite större än beräknat till mina tre.  Jag gjorde de med min första köpte alltid lite större, sen köpte jag  fåtal i rätt storlek. för bebisar växer verkligen snabbt.  

  • Maddi

    Jag skulle ha köpt 86, inte större för barnet ska ju kunna gå i kläderna nu också utan att de ska vara klumpigt. Storlek 86 ska man kunna ha tills man är 92 lång. Så barnet borde kunna ha de till hösten.

    Vad är anledning att köpa galonkläder nu? Bra skolklasser borde kunna ersätta galon nu, för jag antar att ni inte är ute och leker om de spöregnar som dom ju är på förskolan. Så varför inte vänta med galon tills dess?

  • Gameofthrones

    Jag skulle ha köpt nån storlek större för man måste tänka framår att det är lång säsong. Skolor, dagis ersätter inte. Om det skulle försvinna eventuellt.

    Kläder ersätts inte på det sättet , det är vi föräldrar som är ansvariga för barnens kläder. 

    Ett tips om du vill ha dubbla uppsättningar det kan bli smutsigt och så enkelt och ha ett klädset hemma och på dagis. 

  • syntharen
    Maddi skrev 2020-03-19 18:17:45 följande:

    Jag skulle ha köpt 86, inte större för barnet ska ju kunna gå i kläderna nu också utan att de ska vara klumpigt. Storlek 86 ska man kunna ha tills man är 92 lång. Så barnet borde kunna ha de till hösten.

    Vad är anledning att köpa galonkläder nu? Bra skolklasser borde kunna ersätta galon nu, för jag antar att ni inte är ute och leker om de spöregnar som dom ju är på förskolan. Så varför inte vänta med galon tills dess?


    Skolklasser?

    Men självklart kan man och är man ute när det regnar trots att ens barn inte går på förskola. Kanske inte i spöregn men lätt regn och när det är blött ute. Då är det ju rätt bra att ha regnkläder även till en 1-1,5-åring. Mitt dotter som snart är 14 mån är ca 74 cm och använder 74/80 i kläder så det är ju inga små bebisar som använder regnkläder i stl 80/86.
  • Maddi
    syntharen skrev 2020-03-20 10:00:54 följande:

    Skolklasser?

    Men självklart kan man och är man ute när det regnar trots att ens barn inte går på förskola. Kanske inte i spöregn men lätt regn och när det är blött ute. Då är det ju rätt bra att ha regnkläder även till en 1-1,5-åring. Mitt dotter som snart är 14 mån är ca 74 cm och använder 74/80 i kläder så det är ju inga små bebisar som använder regnkläder i stl 80/86.


    Jag tror faktiskt majoriteten kan lista ut de :)

    Dom andra får fundera många varv till så kanske kronan trillar ner så småningom :D
Svar på tråden Vilken storlek?