• Mackan87

    Mens utan ägglossning?

    Har i stort sett alltid haft en regelbunden mens sånär som på enstaka avvikelser genom åren. Är 32 år. Använder enbart Natural Cycles och väntade nu på ägglossning vilket var förutspått idag. Men igår började jag blöda lite. Inte mycket men ändå mer än spotting. Tänkte att det berodde på ägglossningen då jag de senaste två månaderna har fått en pytteliten mellanblödning vid ägglossning helt plötsligt. Aldrig hänt tidigare.

    Ingen tempskillnad märktes imorse utan istället har jag fått mens - två veckor för tidigt!! Ingen mensvärk alls, men ganska riklig blödning.

    Googlade frenetiskt under förmiddagen eftersom det är så totalt dåligt läge att få mens just nu, men den är ju där och inget jag kan göra åt. Men är det någon som har upplevt samma sak som mig? Kom fram till att det helt enkelt inte kan ha blivit någon ägglossning och därför kom mensen redan nu. Men kommer den hålla i sig längre eller kortare än vanligt tex? Någon som vet??

  • Svar på tråden Mens utan ägglossning?
  • Pimpinellan

    Haft så själv en gång. Dock var jag över 40 och närmade mig klimakteriet. Ibland flippar hormonerna ur bara och sen återgår kroppen till det normala igen.

  • Mackan87
    Pimpinellan skrev 2020-03-19 20:54:25 följande:

    Haft så själv en gång. Dock var jag över 40 och närmade mig klimakteriet. Ibland flippar hormonerna ur bara och sen återgår kroppen till det normala igen.


    Men ja det där med hormoner.. Kan det var därför kah fått en massa finnar de sista två månaderna? Inte haft på jättelänge och trodde att det hade att göra med tex smink eller så men inte hittat någon säker förklaring.

    Men när det blev så för dig, hade du mensvärk? Varade mensen längre el kortare än vanligt?
  • Pimpinellan

    Mensvärk hade jag aldrig. Minns inte hur länge den varade heller, men troligen lite kortare för slemhinnan hade ju inte hunnit bli så tjock som den brukade innan mens.

  • Mackan87
    Pimpinellan skrev 2020-03-19 21:21:37 följande:

    Mensvärk hade jag aldrig. Minns inte hur länge den varade heller, men troligen lite kortare för slemhinnan hade ju inte hunnit bli så tjock som den brukade innan mens.


    Åh hoppas hoppas du har rätt! Jag har inte träffat min pojkvän på 5 veckor och på lördag är det äntligen dags så vill inte att en satans mens ska komma i vägen :P
Svar på tråden Mens utan ägglossning?