• Pilo4

    Missfall, kan jag fortfarande vara gravid?

    Hej alla... jag behöver lite akut hjälp lite råd och svar eftersom jag är lite förvirrad och börjar vara nervös... Jag är 21 år gammal och för lite mer än en månad sen den 30 Januari exakt skulle jag få min mens. Jag fick istället något som liknade ett tidigt missfall... jag går på toa och känner bara hur allting trillar ur mig jag kollar ner och ser klumpar så jag sprang och hämta ett par plasthandskar för att se vad det är. Låter kanske lite äckligt och dumt men blev rädd och ville liksom se vad det är. Det visade sig att det inte va vanliga blod klumpar utan rosa skinn kan man säga och något som liknade lite ett foster faktiskt... Jag tog samma dag graviditetstest och det va positivt. Jag förstod då att jag hade fått missfall eller det är vad jag tror iaf. Jag blödde 8-9 dagar efter incidenten sen efter det försvann blödandet. Det som gör mig nu extra förvirrad är att jag skulle få min mens på nytt den 9 mars, mina bröst gjorde ont redan veckan innan men trodde först att det var pga mensen men nu är min mens 10 dagar sen och jag börjar bli allt mer rädd för vet inte vad som händer. Jag blir lite illamående av mat och mina brösta är svullna och gör fortfarande ont... Jag hade gått och köpt ett test men pga rädslan för coronaviruset så sitter hela min familj hemma och kan inte säga till mina föräldrar rakt ut att jag ska handla ett test... dom kan bara inte veta om det...

    Är det möjligt att detta är några liksom bieffekter efter missfall? Eller kanske att fostret överlevde eller är jag gravid på nytt redan??? Jag och min partner har haft samlag efter missfall men aldrig inom ägglossnings dagar utan då chansen har varit som lägst...

    Uppskattar varenda lilla svar jag får för paniken äter mig inifrån...

  • Svar på tråden Missfall, kan jag fortfarande vara gravid?
  • Anonym (54)

    Blödningen behöver inte ha varit ett missfall, har du tagit något nytt test sedan dess?

  • Anonym (Vuxen)

    Du är 21 år, du får gå ut om du vill. Gå och köp ett test helt enkelt. Ingen här kan tala om för dig om du är gravid eller inte. Lycka till!

  • Pybee

    Du borde gå och kolla upp det oavsett för ibland kommer inte allt ut och man behöver medicinsk hjälp. Du kan också beställa graviditetstest på flera ställen på nätet, men åter igen, du borde kontakta vården ändå.

  • Pilo4

    Tack så mycket Pybee tänkte faktiskt inte alls på att jag kan beställa på internet! Jag når inte ut här till folk för att dom ska tala om för mig ifall jag är gravid eller ej det handlar mer om att det är en helt ny situation för mig och jag är lite rädd vilket vissa verkar inte förstå...

    Kan det hända att jag har dessa symptomen för att jag behöver medicinsk hjälp? Och är det farligt om det har gått så långt tid? Trodde att eftersom det va en tidig så kom allting automatiskt ut. Har inte tagit fler test än de jag tog dagen det hände. Ska beställa nu ett nytt med detsamma. Kan det var positivt om allt inte har kommit ut?

  • Anonym (J)

    Alltså du kan inte med säkerhet veta din ägglossnings efter ett missfall... du kan ha blivit gravid på nytt direkt efter missfallet.

    Talar av egen erfarenhet. Fick ett missfall. Hade sex efter det, under vad jag trodde var en säker period och ingen ägglossning. Men min mens kom aldrig, jag var gravid igen.

Svar på tråden Missfall, kan jag fortfarande vara gravid?