• Thu 19 Mar 2020 21:30
    323 visningar
    0 svar
    0
    323

    Gravid med min norska pojkvän

    Hejsan :)

    Jag är i en väldigt speciell situation.

    Jag och min norska pojkvän har varit ett par i snart ett år. Han har 2 barn sedan tidigare , och jag inga. Men nu är jag gravid . För 2 månader sen sa han till mig att han inte vill ha fler barn just nu (innan jag blev gravid) .....

    Nu till dilemmat - jag blir 30 år i år, och fick nyligen veta jag är gravid . Min pojkvän vet om det , han kräver inte att jag skulle göra abort men han önskar väl egentligen det då det är dålig timing osv..... Jag tror detta är nån mening med denna graviditet. Är inte klar för en abort .

    Har nu föreslått att jag kan ta fullt ansvar för barnet här i Sverige , och han får avgöra själv hur delaktig han vill. Önskar ju självklart det bästa för barnet . Med tiden kanske han vill ha mer ansvar och vi kan flytta ihop på riktigt å dela allt. I Norge isåfall med tanke på han har 2 barn där sedan tidigare .....

    Vet ni hur det funkar när man får barn med någon från ett annat land ? Och vill (antagligen ) ha fullt ansvar för barnet i början. .... Gärna tips å idéer , det kokar i Hjärnkontoret ????

Svar på tråden Gravid med min norska pojkvän