• Anonym (Håår)

Guiness rekordbok, pengar?

Får man pengar om man är med i Guiness rekordbok? Kan man få vara med där i om man har hår ner till knäna? Jag ska spara mitt hår så det blir så långt.

• Svar på tråden Guiness rekordbok, pengar?
  • Anonym (Längsta)
    Anonym (Håår) skrev 2020-03-20 17:59:39 följande:

Får man pengar om man är med i Guiness rekordbok? Kan man få vara med där i om man har hår ner till knäna? Jag ska spara mitt hår så det blir så långt.

Världens längsta hår är över 5,5 meter, så det beror på hur lång du är antar jag...
  • Anonym (Håår)
    Anonym (Längsta) skrev 2020-03-20 18:07:33 följande:

Världens längsta hår är över 5,5 meter, så det beror på hur lång du är antar jag...

Oj! Men alla kan väl inte få så långt hår?
  • Anonym (Längsta)
    Anonym (Håår) skrev 2020-03-20 18:08:10 följande:

Nej, men det är ju VÄRLDENS rekord, inte individers rekord.
  • Themis
    Nej, det beror oftast på en genetisk mutation/variation om man kan få så långt hår.

Normalt vilar hårsäckarna minst vart sjunde år och hårstrået trillar av, hårsäcken vilar en period och sedan börjar håret från den växa igen.

https://www.guinnessworldrecords.com/news/2019/9/10-of-the-worlds-biggest-hair-records-589939/
    Never mind leg day. Don't skip brain day. /Themis
  • Anonym (N)

Nja... världens längsta hår är över 16 meter långt. Satsa på att tjäna pengar på något annat sätt.

• Anonymm20

Om du sparar ut håret så att det är längre än 5.6m så har du världsrekordet i långt hår och kommer med i Guinness rekordbok. Tror dock inte du får betalt utan det är äran som är det stora.
  • Anonymm20
    Anonym (N) skrev 2020-03-20 18:12:30 följande:

Nja... världens längsta hår är över 16 meter långt. Satsa på att tjäna pengar på något annat sätt.

5.62 meter enligt finess rekord bok. Rekordet sattes i 2004
  • Themis
    Anonym (N) skrev 2020-03-20 18:12:30 följande:

Rekordet finns på länken ovan och det är inga 16 meter, men väl 18 fot.

Har du tänkt fel på enheten bara?

En man som gått bort hade 22 fot.

https://www.guinnessworldrecords.com/news/2019/9/10-of-the-worlds-biggest-hair-records-589939/
    Never mind leg day. Don't skip brain day. /Themis
  • flygrl
    Anonym (Håår) skrev 2020-03-20 17:59:39 följande:

Du kanske kan satsa på bli världens rikaste person i stället?
Svar på tråden Guiness rekordbok, pengar?