• jessilundgren

Syskonvagn ett måste!?! vad ska man välja? efterenheter och tips tack

Hej på er, har kikat runt i barnvagns djungeln och fastnat för Carenas tricar eftersom den är hyfsat smidigt syskonvagn till ett bra pris (1995) ny med 2 år garanti.
    någon som har tips och andra förslag???

har en duo edge 05 som jag är väldigt nöjd med emn dom kommer inte rymmas två i den :/ och anja är för liten föär att gå lång, 1.5 då bäbben kommer....

• Svar på tråden Syskonvagn ett måste!?! vad ska man välja? efterenheter och tips tack
  • helenasafir

jag har en phil and ted. jättebra! tar inte stor plats i bilen heller

• Jompiskompis

Vi köpte en babytravel på babyplanet (det är en kopia på uj syskonvagn men till halva priset). Det är en trehjuling, fest med två hjul tätt ihop där fram, som dessutom är svängbara. Hårdliften är sedan vänd mot dig och sittdelen är vänd framåt. En fördel för mig som är lång är att handtaget är högt. Den kostade 5600 med hårdlift. Är jättenöjd.

• jessilundgren

Jag har funderat på en carena tricar twin, inte så himla bred, fullt liggläge med separata säten med avdelare.
    vet ju inte hur mycket vi kommer att använda den heller eftersom den älsta är inte så förtjust i att åka men är för liten för att gå långt.

priset och garantin tilltalade oxå, 1995 + 2 år garanti.

• jessilundgren

hm maxvikt på denna är 30, hur mycket är det på dom andra tro?
    vill inte lägga ut en mass apengar ifall den blir mest ståendes

• Mia83

Maxvikt på babytravels syskonjogger är 36 kg.
    Och priset blir 3395 för endast vagnen, och ca 4600kr med liggdelen. Tänker på Jomiskompis inlägg där det står att den kostade 5600.....

• jessilundgren

anja vill helst inte åka vagn men går med lite övertalning, had einte tänkt lägga uT ytterligare 5-7000 kr på en till vagn, köpte ju en nya edge 2005 som jag fortfarande tänkte avvända, går ju inte ut med tvilling vagnen då man bara har ett barn hemma.
    kommer att behålla platsen eftersom jag inte ska vara hemma på heltid utan fortsätta jobba kvällar och helger

har vart å kollat igen och jag lutar fortfarande åt carena, varför är dom dom enda som har två års garanti? på emma ljunga är dte bara 1 år, vet ni hur dte är ställt med dom andra?

• Naimiez

Maxvikt på P&T: "Vanliga sitsen": 25 kg och extrasitsen undertill 15 kg. Totalt 40 kg.

• Isasmamma

Vi kommer att ha 17 mån mellan våra barn. Har just varit o shoppat en Carena Tricar m mjuklift. Alla jag har pratat med som har en "gigant" fr Eljunga el Brio tycker att de är astunga o svårstyrda. Alltså vikten, smidigheten o priset avgjorde saken för oss. Ska väl kanske tillägga att vi har kvar vår gamla E-ljunga cerox som vi kommer att använda till den lille när vi är båda två dvs på helger osv. Tror inte det kommer dröja förräns det är ståbräda på ceroxen som gäller istf dubbelvagnen, vill därför inte lägga för mycket pengar i onödan!!

• midori

Vi kommer att få 13 månader mellan våra barn och har beställt en Babytravel. Vi tittade också på en Carena, men en stor nackdel med den var att man inte kan ha bebisen vänd mot sig. Det vill jag gärna ha den första tiden.

• Isasmamma

Jag upplevde det oxå som en nackdel att ej ha bebben mot sig men eftersom vi kommer att använda vår E-ljunga Cerox när vi är två o gör de flesta utflykter (på kvällar, helger mm) så fick vikten på vagnen o priset avgöra!!

Svar på tråden Syskonvagn ett måste!?! vad ska man välja? efterenheter och tips tack