• Demona

    Behålla eller inte?!

    Jag fyller 44 i år och träffade min pojkvän i somras, han fyller 49 i år. Vi bor i olika delar av Sverige. Hans yngsta son flyttar snart hemifrån och vi planerade att flytta ihop då och förlova oss redan nu, för allt känns rätt. Jag har en son som är 14 som bor hos mig.

    Så pang så testade jag plus igår... vi har pratat om det innan och kom fram till att vi var för gamla för fler barn så han står i kö för vasektomi. När han kom hit igår berättade jag och vi har nog inte riktigt landat i att det är på riktigt ännu. Han säger att han inte vill börja om med barn och det visste jag ju men jag känner mig plötsligt inte lika säker.

    Det här är ju förmodligen sista gången jag kommer vara gravid och en abort känns inte självklar för mig. Hur kommer man fram till om man ska genomföra en abort eller behålla? Jag känner mig fruktansvärt splittrad och vill gärna höra om era erfarenheter och hur ni tänkte!

  • Svar på tråden Behålla eller inte?!
  • Anonym (53)

    Singla slant, klave är abort o krona är behåll. Du kommer direkt veta om sidan av myntet som kommer upp glädjer dig eller sårar dig. Då vet du vad du vill.

    Sen beroende på hur det går får du sätta sig o tänka genom (om du vill behålla exempelvis) hur det skulle gå praktiskt, hur du ställer dig till att mannen inte är så sugen, vill du behålla ensam osv

  • Demona

    Tack, förslaget med kronan ska jag testa. Det har jag gjort någon gång tidigare för att se vad jag känner när det landar. Behöver givetvis reda i mina känslor också.

  • Anonym (53)

    Singla slant, klave är abort o krona är behåll. Du kommer direkt veta om sidan av myntet som kommer upp glädjer dig eller sårar dig. Då vet du vad du vill.

    Sen beroende på hur det går får du sätta sig o tänka genom (om du vill behålla exempelvis) hur det skulle gå praktiskt, hur du ställer dig till att mannen inte är så sugen, vill du behålla ensam osv

  • Anonym (53)

    Singla slant, klave är abort o krona är behåll. Du kommer direkt veta om sidan av myntet som kommer upp glädjer dig eller sårar dig. Då vet du vad du vill.

    Sen beroende på hur det går får du sätta sig o tänka genom (om du vill behålla exempelvis) hur det skulle gå praktiskt, hur du ställer dig till att mannen inte är så sugen, vill du behålla ensam osv

  • Anonym (53)

    Sorry min telefon hängde sig o skickade lite för många svar! Lycka till :)

Svar på tråden Behålla eller inte?!