• Rim92

    Låghormonare

    Hej, hur mår ni? Hoppas allt är bra med er ??

    Skriver här första gången för jag tycker om familjeliv!

    Kan man plussa sent, jag är på bim+7 idag och ingen mens bara mensvärken i länd ryggen.

    Testat på bim+4 med Cb som skulle visa pluss men det va negativt ????

    Finns det nåt som heter låghrmonare? Med mima två barn plussade jag tydigt 5dagar innan bim och 3dagar innan bim.

    Snälla hjälp mig, jag märkte igår att mina bröst spända, väldigt gasig och hungrig hela tiden!

    Det kan va kroppen som spökar för jag vill bli gravid????.

    Bokat tid på tisdag hos gyn läkare för och kolla upp varför mensen kom inte och negativt gravtest.

    Är så deprimerad och är väldigt förkyld och har värsta täppt näsa som gör att jag har huvudvärk ????.

    Förlåt för mångt inlägg, jag ville bara skriva av mig????

  • Svar på tråden Låghormonare
  • Anonym (Mamma)

    Låghormonare är inget medicinskt uttryck. OM du skulle vara gravid nu men med så låga värden att dom inte ens syns på tester nu så utvecklas inte graviditeten längre.

    Det är ovanligt att inte plussa så sent om man är gravid och har utfört testet rätt.

    Graviditetssymtom beror på samma hormoner som tests vid ett graviditetstest. Hade dina besvär varit pga graviditet så hade nivåerna varit höga och gett plus på testet.

  • Rim92

    Ja, jag tänker samma men när man kollar här i familjelivs det finns många som plussat sent tilk och med v8????????.

    Vill antigen få min mens eller pluss istället sitta på mitten och få varken den eller den????????

  • Anonym (Sjuk)

    Du kanske inte ska gå till gyn på tisdag om du är så väldigt förkyld idag?

  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Sjuk) skrev 2020-03-22 08:49:50 följande:

    Du kanske inte ska gå till gyn på tisdag om du är så väldigt förkyld idag?


    God poäng! Kan vara dumt att utsätta gyn och i förlängningen gravida kvinnor för virus i dessa tider. Jag vet att många blivit nekade gyn och tandläkare vid förkylningssymtom så risken finns att ta får vända i dörren.
  • Anonym (Anonym)

    Du ska absolut INTE gå till gyn på tisdag!! Du måste först bli frisk, sedan vara symptomfri ett par dagar och sedan kan du gå ut igen. Har du helt missat att vi har ett coronavirus som går omkring??

  • fjanten

    Nej, särskilt inte när du fått tidiga plus tidigare. Varför skulle du då inte visa positivt nu om du är en vecka sen OCH ha symtom? Man ägglossar generellt sett 10-11 gånger/år, så mest troligt har du inte haft någon ägglossning ELLER så kom den väldigt sent denna gång. Vet du om och i så fall när exakt du hade ägglossning?

    De fallen du läst om här på FL med så kallade "låghormonare" är till 99,9 % inte det. Samma personer dyker sedan upp med trådar och frågar vaaaarfööööör flyttades de tillbaka så mycket på ultraljudet!?!?!?!?! Jo, för att de hade ägglossning betydligt senare än de trott... Inte för att de egentligen plussat sent (i förhållande till ägglossning).

    Känner man tydliga symtom, då visar ett graviditetstest positivt om symtomen faktiskt beror på graviditet. Det är ju hCG som ger såna symtom vid graviditet, och för att man ska känna symtom måste hCG-nivån ha blivit så pass hög att det ger utslag på ett test.

    SORRY för långt inlägg, men tänker att många säkert kommer söka på detta. Igen. Och kanske hitta din tråd istället för att skapa en egen.

  • Rim92

    Ja, ni har rätt allihopa.

    Ska ringa och avboka min tid imorgon. Men jag skrev fel ????jag var och inte(är) depremerad och sjuk!

Svar på tråden Låghormonare