• Solros

    Gravid och separerad

    Hej.

    Jag är gravid och ska ha vårt andra barn nu inom någon månad. Maken har valt att separera och vi kommer ha vårt första barn varannan vecka.

    När andra barnet kommer, får Vi ha första barnet 15tim/vecka på förskolan. Men en fråga den vecka då barnet bor hos sin fader, hämtar jag då enligt 15-timmars regler också sedan får fadern hämta hos mig eller hur går det till praktiskt? Någon som vet?

  • Svar på tråden Gravid och separerad
  • Solros

    Absolut tow2mater och det gör jag.

    Nu var min fråga om någon visste hur det går till, för att förtydliga mig - under normal förhållanden.

    Som jag skrev är det först om någon månad och inte nu, så därför min fråga. Självklart ska det återgå till så normalt alm möjligt innan förskola igen.

  • LFF

    De flesta kommuner brukar ha två separata schemans för barn med separerade föräldrar. Så på dina veckor så är det 15 timmar som gäller så länge du är föräldraledig och på pappans veckor så är det hans arbetstider som gäller. Då brukar man också kunna ha separata fakturor så ni betalar för det ni nyttjar. Prata med din kommun om hur det fungerar hos just er.

  • LFF
    Tow2Mater skrev 2020-03-23 00:55:20 följande:

    Vet du vad som pågår i samhället just nu?? Håll barnet hemma från förskolan!


    Så därför får man inte planera för framtiden? Är det apokalypsen och jordens undergång som kommit?
  • Solros

    [quote=80297854][quote-nick]LFF skrev 2020-03-23 12:43:21 följande:[/quote-nick]De flesta kommuner brukar ha två separata schemans för barn med separerade föräldrar. Så på dina veckor så är det 15 timmar som gäller så länge du är föräldraledig och på pappans veckor så är det hans arbetstider som gäller. Då brukar man också kunna ha separata fakturor så ni betalar för det ni nyttjar. Prata med din kommun om hur det fungerar hos just er.

    Tack så mycket för svar. Då ska jag kolla på detta med min kommun.

Svar på tråden Gravid och separerad