• markstrom

BF 2020

Hallåj!

Till min stora lycka plussade jag i fredags  när jag tog ett graviditetstest.  I januari började jag banta uteslöt alla kolhydrater och  har nu gått ner 8kg.  i och med detta så hoppade min mens i februari över  vilket jag inte fann helt konstigt eftersom de tidigare har hoppat över en  mens i regel när jag  har bantat eller gått upp i vikt. i torsdags natt vaknade  jag av smärta kring livmoder och äggstockar så tänkte att  nu är mensen på gång, gick upp och värmde min vetekudde och tog en ipren och somnade sedan om. fredagmorgon berätta jag detta för kollegan som  bad mig gå på apoteket och köpa ett test sagt och gjort  när allt detta var klart så visade testet på gravid. I går tog jag ett nytt gravtest med veckoindikator som visade på vecka 2-3 och enligt de medföljande pappret så bedömer barnmorska detta som vecka 4-5.  Vi är som sagt fruktansvärt glada   men jag har en lite oro angående värken jag har runt livmoder och äggstockar som kommer under natten främst, lite lätt molande på dagarna men inte alls hela tiden då.

Är det någon här som vill följa med på graviditetsresan 2020? samt dela erfarenheter  vad var era  symtom på att ni var gravid osv? :D
  • Svar på tråden BF 2020
  • trollkvinna123

Hej vad spännande. Jag plussade på 1,5 vecka sen. Vet du när du har bf? Jag har 17 december. :)

Mina symptom var egentligen bara att mensen var sen och att jag inte hade PMS som jag annars alltid har. Brösten kan jag inte uttala mig om eftersom jag ammar min 1 åring, två ggr per dygn än.

Kul att följas åt! :)

• markstrom
    trollkvinna123 skrev 2020-04-26 07:43:27 följande:

Hej vad spännande. Jag plussade på 1,5 vecka sen. Vet du när du har bf? Jag har 17 december. :)

Mina symptom var egentligen bara att mensen var sen och att jag inte hade PMS som jag annars alltid har. Brösten kan jag inte uttala mig om eftersom jag ammar min 1 åring, två ggr per dygn än.

Kul att följas åt! :)

Hej åh vad roligt! grattis! Glad jag går på spec mödra eftersom jag fick avbryta min förra graviditet i vecka 20.  I torsdags var vi på ultraljud  vi trodde vi skulle vara i vecka 14 eftersom barnmorskan räknat så men de visade sig att vi endast var i vecka 8+5. Så bf bör vara den 27 november Glad
  • trollkvinna123
    markstrom skrev 2020-04-28 09:20:41 följande:

Hej åh vad roligt! grattis!  jag går på spec mödra eftersom jag fick avbryta min förra graviditet i vecka 20.  I torsdags var vi på ultraljud  vi trodde vi skulle vara i vecka 14 eftersom barnmorskan räknat så men de visade sig att vi endast var i vecka 8+5. Så bf bör vara den 27 november 

Oj, så det kan gå! Hur känns det att bli "tillbaka flyttad" så många veckor? :)
Svar på tråden BF 2020