• Önskarbebis2020

    Tråden för oss som försöker bli gravida igen efter missfall/ma

    Hej!

    Jag tänkte starta en tråd för oss alla som haft ma/mf och som nu försöker bli gravida igen. Skriv gärna en liten presentation om er själva och så stöttar/peppar vi varandra genom resan till ett nytt plus.

    Kort om mig/oss:

    27 år och man 30 år, försöker få första barnet.

    Slutade med piller slutet på oktober 2019, fick plus på stickan januari och blev därmed gravid exakt 2 månader efter sista pillret. Allt gick bra tills jag fick en känsla av att något inte var okej, hade nämligen bara illamående 4 dagar vid vecka 7-8 men resten av symtom som stora ömma bröst och blödande tandkött var kvar. Åkte till KK på grund av smärta i sidan och där konstaterade man att fostrets hjärta precis slutat slå i vecka 7+6. Jag var i 8+2 när jag kom dit. Tog cytotec hemma och blödde ut allt 15/2. Fick första ägglossningen 10/3 och är på ÄL+13 idag men testat negativt senast imorse och vet med mig att jag inte är gravid. Inväntar mens imorgon/onsdag och ser så fram emot nästa ägglossning där vi kommer försöka fullt ut.

    Välkomna!

  • Svar på tråden Tråden för oss som försöker bli gravida igen efter missfall/ma
  • Anonym (53)

    Det finns väl redan en sån här tråd som är ganska stor?

Svar på tråden Tråden för oss som försöker bli gravida igen efter missfall/ma