• Anonym (?)

Sovplats i köket

Hej!

Jag undrar om någon trångbodd förälder har sin sovplats i köket? Hur funkar det isf?

• Svar på tråden Sovplats i köket
  • Anonym (gediget)

Jag sover i en gammal hederlig kökssoffa. Det går utmärkt.

• Anonym (.)

Sover på soffan i vardagsrummet, då vi har ett sovrum för lite i huset. Men det mesta fungerar en period om det är tillfälligt. I längden funkar det sällan bra.

T.ex. när vi renoverade köket, så hade vi köket i tvättstugan tillfälligt. Det tog ca 4 månader att renovera köket, vi fick en vattenskada som skulle torkas ut, och vi hade kasst med pengar så vi hade inte råd eller tid att fixa det snabbare. Men det funkade.

Samma när vi stamrenoverade enda badrummet, och fick duscha utomhus under renoveringen av badrummet.

Prova en period så får du se vad du tycker om det. Det beror förstås på hur stort kök du har också.

• Anonym (ace)

Min första lgh var en etta med kokvrå, så sovrum, vardagsrum, arbetsrum och kök var samma rum. Varför skulle det inte funka för en "äldre" (som i "inte nykläckt student") person?

• Anonym (Tessa)

Bor med tre döttrar i en trea. De två yngsta delar på det största rummet och den äldsta har ett eget och jag sover i köket. Vi ställde in köksgruppen i vardagsrummet och jag sover i en av delarna av en våningssäng.

På dagarna fungerar min säng som en dagbädd med många kuddar. Alla vi älskar att hänga i dagbädden när det lagas mat eller bara för att slappa eller prata. Det funkar jättebra att sova där, myckettack vare att jag sover som en stock och är inte så lättväckt

Svar på tråden Sovplats i köket