• juliaslife

Tråden för oss oerfarna i 20-25 års åldern som försöker bli gravida

Halloj! 

Jag har länge tänkt på att starta en tråd som jag känner saknas här inne. 
    Jag är själv i 20 års åldern och jag och min sambo försöker halvhjärtat med att bli gravid. 
    Tanken bakom tråden är att man här ska kunna fråga andra i ungefär samma sits om första symtom/känningar, negativa/positiva test, ägglossning. You name it. Allt som hör dit till. 

Kanske hittar man till och med någon att följas åt med.

Så välkommen in alla som behöver någon i liknande sits att ställa frågor till.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-03-31 11:41
    Edit: Självklart är det ok att hoppa in i tråden även om man är över 25. Tanken bakom tråden är att man ska kunna ställa "dumma" frågor till andra som själva kanske befinner sig i samma sits och som kommit lite längre i sitt försök att bli gravid. Eller som kanske redan blivit gravida.

• Svar på tråden Tråden för oss oerfarna i 20-25 års åldern som försöker bli gravida
  • Anonym (M)

Försöker inte bli gravid men är 20 år och har barn :) ni får gärna ställa frågor till mig med

• juliaslife

Min pågående situation då?
    Jag har så fruktansvärt ont i mina bröstvårtor. Inte brösten i det hela, utan just bröstvårtorna. Vilket inte är något jag brukar ha kring ägglossning eller mens. Så jag har någonstans inbillat mig att detta skulle vara ett gravid symtom. Men jag gjorde ett "testa tidigt test" idag på eftermiddagen och det visade ingenting såvitt jag kunde se.

Jag ska inte ha mens förrän på torsdag 26/3. Men nu har jag redan gett upp hoppet på att jag skulle vara gravid. Men tror ni att det kan ha spelat roll att jag inte använde morgonkiss? Och att jag testade tidigt? Har nämligen läst om att vissa fått negativa "testa tidigt test" ena dagen och positivt dagen efter för att de använt morgonurin. 

Tilläggas ska väl kanske att jag är 22 år gammal och att vi "försöker" med första barnet :)

• Anonym (M)
    juliaslife skrev 2020-03-24 00:57:31 följande:

Min pågående situation då?

Jag har så fruktansvärt ont i mina bröstvårtor. Inte brösten i det hela, utan just bröstvårtorna. Vilket inte är något jag brukar ha kring ägglossning eller mens. Så jag har någonstans inbillat mig att detta skulle vara ett gravid symtom. Men jag gjorde ett "testa tidigt test" idag på eftermiddagen och det visade ingenting såvitt jag kunde se.

Jag ska inte ha mens förrän på torsdag 26/3. Men nu har jag redan gett upp hoppet på att jag skulle vara gravid. Men tror ni att det kan ha spelat roll att jag inte använde morgonkiss? Och att jag testade tidigt? Har nämligen läst om att vissa fått negativa "testa tidigt test" ena dagen och positivt dagen efter för att de använt morgonurin. 

Tilläggas ska väl kanske att jag är 22 år gammal och att vi "försöker" med första barnet :)

Såklart kan de visa fel! Har för mig att ? tidiga tester ? har inte så hög % på hur säkert det är knappt 50%? Testa igen med morgon kisset på dagen du ska ha mens. Då är de ju 99% säkert.
  • juliaslife
    Anonym (M) skrev 2020-03-24 00:59:57 följande:
    Såklart kan de visa fel! Har för mig att ? tidiga tester ? har inte så hög % på hur säkert det är knappt 50%? Testa igen med morgon kisset på dagen du ska ha mens. Då är de ju 99% säkert.
    Jag vet att det är säkrast dagen då man ska ha mens men jag är så otålig att jag inte kan vänta haha..
  • Anonym (M)
    juliaslife skrev 2020-03-24 01:09:25 följande:

Jag vet att det är säkrast dagen då man ska ha mens men jag är så otålig att jag inte kan vänta haha..

Haha jag va likadan. Men blev gravid efter 4 månader som tur va
  • Jaherregud

Som anonym skrev testa på dagen du ska ha din mens!! Hoppas på postivit för din skull :D Är själv 21 år och väntar en liten pojke om 33 dagar.

• frokenfelle

Hej!

Jag följs gärna åt!

Är 24år och slutade på mina p-piller i slutet på förra månaden.

Har haft pillermensen och har känt ?värken? i nedre regionerna i samband med beräknad ÄL.

Har också flera symptom: ömma bröst och nipplar som båda växer, trött, extra hungrig och mensvärks-liknande verk i två veckor nu.

Beräknad mens: 30/3

(Har beställt hem tidigt CB-test som anländer imorgon då jag inte kan hålla mig haha..)

• juliaslife
    frokenfelle skrev 2020-03-24 09:56:31 följande:

Hej!

Jag följs gärna åt!

Är 24år och slutade på mina p-piller i slutet på förra månaden.

Har haft pillermensen och har känt ?värken? i nedre regionerna i samband med beräknad ÄL.

Har också flera symptom: ömma bröst och nipplar som båda växer, trött, extra hungrig och mensvärks-liknande verk i två veckor nu.

Beräknad mens: 30/3

(Har beställt hem tidigt CB-test som anländer imorgon då jag inte kan hålla mig haha..)

Hej vad kul! 

Jag kunde inte heller hålla mig från att testa så jag testade nu på eftermiddagen med ett tidigt CB-test haha. Magkänslan hade rätt och jag är gravid!
    Jag kände att något var annorlunda då jag inte brukar ha ont i bröstvårtorna kring mens.

Hoppas känslan stämmer för dig också! Vore så kul att följas åt :)
  • Anonym (Marie)

Kan du berätta använde du Äl stickor eller hur gjorde ni? Jag o min man är 24 båda, denna månaden har vi kört på varje  bara utan Äl stickor o massa annat, hade lite blödningar idag tror det är ÄL ,men enligt appen hade jag ÄL 21/3 .

• Anonym (Marie)
    juliaslife skrev 2020-03-24 14:30:24 följande:
    Hej vad kul! 

Jag kunde inte heller hålla mig från att testa så jag testade nu på eftermiddagen med ett tidigt CB-test haha. Magkänslan hade rätt och jag är gravid!
    Jag kände att något var annorlunda då jag inte brukar ha ont i bröstvårtorna kring mens.

Hoppas känslan stämmer för dig också! Vore så kul att följas åt :)
    grattis!!!! Va roligt:)
Svar på tråden Tråden för oss oerfarna i 20-25 års åldern som försöker bli gravida