• MayaS

Nu har jag sökt in till Universitetet...

Så nu hoppas jag bara på att jag kommer in oxå... ska skriva högskoleprovet nu den 1 april (BF 2 april ) för 1:a gången "måste" skriva bra då mina betyg inte är nått vidare... även om jag har läst upp på komvux nu i 2 terminer så drar mina gamla gymnasiebetyg ner det slutgiltiga resultatet... känns långt ifrån kul att man fortfarande ska straffas för gamla synder...

Har sökt två program som ligger rätt långt från varandra...

Programmet för personal och arbetslivsfrågor på 140/160 poäng samt biomedicinsk analytikerprogrammet med inriktning mot laboriemedicin på 120 poäng

Nån mer som sökt in på Universitet/högskola med start till hösten? tänkte att vi kanske kunde vänta på resultaten tillsammans och för att peppa varandra.....

• Svar på tråden Nu har jag sökt in till Universitetet...
  • yndra

Jag SKA skicka in ansökningar nu i dagarna! Får bara inte glömma bort det!!

• Willhellmina

Håller alla tummar jag kan. Det är himla kul att plugga på högskola/universitet!!

Lycka till!!

• MayaS

yndra:
    Du vet att du kan skicka in ansökningen via nätet på www.studera.nu ??

Så har jag sökt... det "enda" jag ska skicka in nu är betygen + arbetgivarintyg...

• LindizJ

biomedicinsk analytiker låter jättespännande..jag funderade också på att läsa det men har utbildat mig till rättsvetare istället

• Rintintin

Roligt att du sökt in till universitetet. Vill bara säga att du inte får bli för besviken om ditt första högskoleprov inte ger så "bra" resultat (talar av egen erfarenhet - hade skitbetyg från gymnasiet), man är lite ovan vid upplägget första gången. Men får ofta ett bättre resultat de följande gångerna. För att förbättra förutsättnignarna kan du ju testa att göra nåt gammalt högskoletest innan!
    LYCKA TILL!!

• MayaS

LindizJ:
    Jo det låter intressant... men jag har den som 2:a handsval... får väl se om jag kommer in på nått av det jag ansökt..

Ditten:
    Jo jag har testat på några gamla prov här hemma... men sambon som stärng övervakare Har gått ok... sista jag testade här hemma skrev jag 1.6 på... räknar inte med att skriva så pass "bra" när det väl gäller men hoppas kan man juh...

• LindizJ

1,6 är ju riktigt bra..vågar inte ens säga hur "dåligt" jag hade i jämförelse och jag kom in på mitt första handsval trots lite halvsunkiga gymnasiebetyg som jag läst upp till en aning mindre sunkiga

• Rintintin

TS: Bra att du kör hemma och har en väktarpojkvän som tar tiden på dig! Själv satt jag som en gröngöling med en eskalerande urinvägsinfektion - resultat 0,6! GJorde sen om det och fick 1,7 och kom in på socialhögskolan utan problem (om du har fem års arbetslivserfarenhet så hamnar du ju i en annan kvotgrupp - vet du det?)

LindizJ: Ja visst är han söt. Fick honom i en Power Point-presentation av en kompis, den gick ut på att hon hade skickat ut en av sina "skickligaste övervakare" som skulle kontrollera om jag jobbade ordentligt och så plupp dök han upp i helskärmsformat. Jag skrattade i en vecka!

Kram

• MayaS

LindizJ:
    Tja hade varit glad om mina gymnasiebetyg var halvsunkiga faktiskt.... de är rent ut sagt katastrofala..... och nu har jag kämpat som en gnu på komvux för att få ok betyg där... och så ska de gamla betygen dra ner allt... hur surt är inte det??? Nu önskar jag att jag hade hoppat av gymnasiet istället...

Svar på tråden Nu har jag sökt in till Universitetet...