• AntonSchulz

    Klocka som mäter sömn och aktivitet, feedback?

    Barn sover och rör sig mindre varje år framförallt den ökande skärmtiden. Jag utvecklar en klocka till barn som mäter hur mycket sömn och fysisk aktivitet barnet får. Mätningarna skickas till en app i din, förälderns, mobil. Där kan du se om ditt barn behöver mer sömn och/eller motion. Klockan är också en vanlig klocka, vilket väcker barnets intresse också, hoppas jag. Jag har inga barn, därför vänder jag mig till experterna.

    1. Vet du hur mycket era barn sover/rör sig?

    Om ja: Hade det varit avlastande att låta klockan ge dig den informationen?

    Om nej: Hade denna klockan varit till hjälp?

    2. Hade ni köpt den (om vi antar att den är till ett överkomligt pris)?

    Om ja: Varför?

    Om nej: Varför?

    Allmän feedback/ideer? ALLT uppskattas enormt.

    Tack!!!
  • Svar på tråden Klocka som mäter sömn och aktivitet, feedback?
  • LFF
    1. Vet du hur mycket era barn sover/rör sig?

    Om ja: Hade det varit avlastande att låta klockan ge dig den informationen?

    Om nej: Hade denna klockan varit till hjälp?

    Svar: Ja, mina barn somnar någonstans mellan 19 och 1930 oavsett om det är vardag eller helg. Vaknar ca 6, samma där, det spelar ingen roll om det är vardag eller helg (bortsett från att det gnälls på vardagar ) Vad gäller rörelse så rör de på sig på skolan med att cykla, klättra, gunga, spela bandy etc. Nu när det börjar bli ljusare ute på kvällarna är det i allmänhet svårt att få in dem innan det är dags för middag. På helgerna har de sportaktivitet lördag och söndag (hockey) på vintern och när den slutat är det ofta fotbollsträning som börjar. Sen spelar de egen landhockey på gården eller fotboll, cyklar, är ute i skogen på promenad och bus. Så vi behöver inte ha koll på hur mycket de rör på sig.

    2. Hade ni köpt den (om vi antar att den är till ett överkomligt pris)?

    Om ja: Varför?

    Om nej: Varför?

    Svar: Nej, vi har inget behov av en aktivitetsklocka även om jag vet att barnen skulle vilja ha varsin eftersom jag (mamma) har en som de är väldigt nyfikna på.
Svar på tråden Klocka som mäter sömn och aktivitet, feedback?